Det Nya är just – nytt

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAllt i vår värld, vårt samhälle och vårt personliga liv är nu utsplittrat och mestadels helt nytt.  Även om mycket ser ut som det förut gjort, så är upplevelsen av det en helt annan än den gamla. Helt nya energier styr det hela.  Denna Nya Värld byggs nu upp undan för undan på företeelser, känslor – energier – som vi aldrig förut har upplevt. Därför känns det ofta ännu väldigt främmande, detta nya. Ofta kan det kännas kallt – tills vi integrerat de senaste nedladdningarna av energier och tills vi accepterat att vi måste släppa taget om det gamla.

Att längta efter och försöka återskapa något gammalt fungerar helt enkelt inte. Dom gamla energierna är upplösta!!! Vi måste lära oss acceptera Nuet precis som det är. Bara genom denna acceptans kan vi uppleva någon slags mening, livsglädje eller ‘framgång’.

Det Nya skall byggas upp på Nuets plattform – inte på något gammalt upplevt, gammalt tillvägagångssätt. Det skall byggas på totalt nya premisser. Därför famlar ännu de flesta av oss i detta okända. Vi har inget gammalt att luta oss mot. Inget gammalt som vi upplevt kan skapas igen!!! – varken det bra eller dåliga!!!

Jag vidarebefordrar Ärkeängeln Gabriels råd :
”Why not start your own surrender experiment? Simply surrender into have the most wonderful day possible and see how it goes. What will happen is sooner or later you will forget to do that, and you will quickly see how much smoother surrender days go. Treating it like an experiment also gets your ego self out of the way and into a state of cooperation.
Have fun and play with the tools of surrender and flow! What happens when you surrender into being of your highest service? When you surrender into love? When you surrender into your greatest good? Which feels best to you? You can have one grand act of surrender, or several little acts throughout the day.”

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAtt så medvetet ”surrendra” skapar en allt större tillit till det egna Flödet – och Universums energier stödjer nu  detta – och tilliten till Flödet kommer att ge oss allt vi behöver i stunden!

Att medvetet ”surrendra” – släppa taget om – varje situation där något stör dig.
Hos mig kan det vara en massa små störningar från grannar eller att jag ”råkar” läsa något av det tokiga som sker ute i samhället, eller att ‘mitt’ närsamhälle prioriterar allt större ytlighet och stress mm mm … Om jag lär mig att ”surrendra” i alla dessa situationer, så befriar jag mig själv. Jag har då hittat verktyget som med allt större lätthet tar mig igenom allt.
Och då alltid tänka::
Jag gör det här för mig själv – för att jag skall må bra!” (Inte för att allt som stör mig skulle vara på något sätt ok i den gamla världen – utan just för att jag skall må bra – jag lämnar det gamla och höjer mitt medvetande.)  Det är inte till gagn för någon att jag mår dåligt över allt som ännu sker i den gamla dualistiska världen! Jag hjälper absolut ingen!!! Världen förändras genom att man inte längre göder detta gamla. Och den absurda gamla världen håller trots allt på att lösas upp! ”Under ytan” strömmar en massa kärleksfullt Ljus in och förändrar – inifrån ❤

Till slut skall detta vara det nya normala – att ständigt vara i Flödet – utan att fastna i några gamla fällor.

Och som ljusgruppen Abraham säger: Negativa känslor är ett tecken på att vi riktar vårt fokus mot något som vi egentligen skriker ett stort NEJ till! Och därmed förhindrar vi oss själva att komma i stämning för att dra till oss allt det goda vi vill ha!

Men vi måste ha förståelse för oss själva – att det är helt ok att känna sig osäker, främmande ”outspaced”, utan direkta mål – famlande … tills vi blivit trygga i allt detta nya. Även naturen kan kännas främmande … Men Tryggheten finner vi, som jag sagt många gånger – alltid inom oss!

*** Läs också min andra blogg:

Mars 19 – tidslinjekollaps

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar