Kroppen – sista anhalten

OLYMPUS DIGITAL CAMERANär nu vårt Högre Jag – vårt Gudomliga Ljus – vårt Högre medvetande stiger ner, så är vår Kropp sista anhalten (förutom att Moder Jord också tar emot vårt Högre Ljus.) Därför kan många av oss nu uppleva  många olika fysiska besvär och div. plågor. Då Ljuset puffar fram precis ALLT som är nedtryckt även i våra celler – våra organ och kroppsdelar. Och då är både våra jobbiga känslor och kroppens ev smärtor och krämpor framme.

Vad de flesta nog inte reflekterat över är att vid alla slags sjukdomar som människor gått igenom, så är samtidigt de jobbiga känslorna där. Människor har mestadels tänkt att besvären i kroppen är det enda och värsta och inte riktigt uppmärksammat sina känslor däri.

Men!!! – känslorna är där före – det är de som i sin tur skapar ”sjukdomen”. Tillsammans med de dömande och begränsande tankarna!

Och den som är sjuk har inte bara div smärtor att kämpa med utan också då alla de känslor som hör till just den sjukdomen eller de besvären. Så det går då inte att ”spela ‘hurtig’ och inte låtsas om sitt missmod – utan man måste lyssna på sig själv – känna medkänsla – men inte älta eller frossa i sin sjukdom – inte ständigt klaga inför andra för att få andras medlidande – inte göra sig till offer – inte göra någon sjukdom till sin identitet. För då kan man aldrig bli frisk och helad! Alla har ett eget ansvar för sina ev sjukdomar – de är skapade genom de egna tankarna och kan också botas genom att förändra sina tankar – genom att låta sig älskas av Livet och Den som skapat oss alla.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADärför är det nu viktigt att inse vikten av att alltid lyssna på sina känslor och lyssna på vilka tankar man egentligen har om sig själv! Vilka tankar som t ex  säger att ”Jag är inte värd – eller så värdefull som dom eller dom” – ”Därför kan jag inte vara så materiellt rik”.

Tankar som säger att jag måste tvinga  mig till en massa saker. ”Jag är inte värd att älskas – inte värd att älskas för den jag är bakom mitt skal”  ”Jag kan lika gärna äta en massa skräp, för jag är ändå inte värd något” Tankar som gör att man alltid sätter på sig en yta – en massa smink och rättar sig efter trender – för att ”duga” –  Tankar om att man aldrig ”bör” visa sitt rätta jag – att det är ‘farligt’ att vara sann osv osv

Allt sådant bara måste till slut skapa div ”sjukdomar” – för både Själen och Kroppen vill nu bli befriad.  Det är den mänskliga Själens utvecklingsprocess – och inget kan stå stilla. Så det gäller – antigen lyssna på sitt inre och bli sann och inse att det är en gigantisk reningsprocess som pågår – eller skapa sjukdomar och leva allt mer begränsat och sedan tyna bort allt mer och oftast dö.

Men – ingenting är fel – var och en har just sin Livsplan – och det finns inget misslyckande i att dö! Själen fortsätter alltid sin utveckling någonstans.

Men vi är ganska många som gör vår reningsprocess ända ner i grunden – och på så vis inte mera behöver välja den kroppsliga döden. ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kroppen – sista anhalten

  1. Ping: Juli 26 – Ande och kropp vill bli helt fri | Gunilla Solaras Foto och Tankar

Kommentera

