Kan själv …

OLYMPUS DIGITAL CAMERASom andlig vägvisare så måste jag erkänna att jag ofta – fram till den senaste tiden – ständigt ”försökt att lära mig” – ta del av hur man gör än det ena än det andra. Allrahelst med alla dessa jordiska ting. Att många andra ”vet bättre om just det där”. Men insikten nu är ju att jag ”vet mycket bättre själv” om hur just jag skall göra.

Jag vet att jag har min Ande med mig i varje stund, som leder mig rätt. Jag behöver inga krångliga beskrivningar om hur man gödslar, lagar mat eller vad som helst. Jag kan lita på min redan långa erfarenhet av allt det jordiska – som ju oftast är de enkla sätten – jag avskyr allt krångel och mischmasch.

Och detta är ju målet för alla – att bli självständiga, självgående i största möjliga mån. Vi behöver inga ”experter” i våra nya Liv. ”Experterna” kan bara visa på hur man gjort i den Gamla världen. Hur just dom har tänkt – deras tankevärld och tankeskapelse. Nu gäller helt nya energier och P3110002.JPGskapelseprocesser. Och det viktiga  – att först och främst lyssna på sig Själv och sin egen inre vägledning. Vi skapar ju precis allt genom hur vi tänker om just den företeelsen – så vad som fungerar för den ene måste inte fungera för den andre!!!

Och alla andliga ”jag måste göra rätt nu”-tankar – som många av oss på den uppvaknade vägen – lagt på oss, som ständiga kontrollanter – kan flyga och fara 😉 ”Måste äta rätt” ”måste göra den där andliga ritualen på rätt sätt” – där måste vi lita på vårt Högre Jag – att allt blir perfekt, hur vi än gör. Ingen mental kontroll – bara följa vårt eget Flöde.

Självklart behöver alla nyuppvaknade ännu påminnas om hur allting är skapat i den verkliga VERKLIGHETEN – men för alla som varit uppvaknade en längre tid, så är det dags att släppa taget och bara lyssna på sig Själv. Inga vägvisarroller skall vara för evigt.

Ju mer självgående – desto större Kraft har vi med oss i allt som vi vill skapa. Inga splittrande tvivelstankar om att ”man måste göra rätt”, vilket bygger på en rädsla att just vi inte kan själva (bara om vi gör ”som man ska”). En förminskning av oss själva och brist på Tillit till vårt Högre Jag. Och vår fulla Kraft kan därmed inte flöda igenom oss.

Kan Själv! ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

