Arbetsbiet

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag delar med mig av nattens inre scenario – som synliggör mera tydligt vad som pågår i det inre-yttre.

I ett rum flyger ett jättestor Humlebi omkring och är lite irriterande. Så kommer jag plötsligt ihåg Avgudahuvudet som en släkting fått en gång och som hänger i fönstret — faktiskt måste det vara den som drar till sig detta bi!!! Jag tar avgudahuvudet med mig in i ett annat rum och stänger snabbt dörren emellan. Jag hör Biet aggressivt flyga emot dörren och jag blir rädd.

Jag öppnar ett fönster i rummet jag är i och slänger ut avgudahuvud – öppnar dörren emellan och ut flyger Biet efter genom fönstret! Då ser jag att Biet inte kan flyga, utan faller ner mot marken och landar på rygg. Starkt kämpande för att få luft och överleva. Jag inser att Biet hittills har levt på min och andras energier och inte på sina egna och Universums.

Det förklarar för mig varför jag nu har väldigt svårt att andas – blir andfådd för det mesta och är svag i hela kroppen. Jag och alla andra har ju levt genom att ständigt se och jämföra med vad andra gör – oftast sysselsatt med vad som händer i omvärlden osv. Ständigt fokus ”där ute”.
Och ju mer uppvaknad man är, desto mer är det nu verkligen kroppen som skall väckas upp ur sin djupa slav-dvala. ”Alla gamla celler skall nedmonteras” ~ säger min Ande – de som byggts upp av slav-måste-tvång-överansträngning-resultatinriktnings-tankar. ”Men det tar sin tid ….” ~ säger också min Ande.

För mig så är ju den gamla sortens arbete ganska fjärran – men det speglar ju vårt/mitt tvång att alltid göra något – detta ständiga görande – att alltid leta efter ”något att göra” – rastlösheten!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch vårt fokus måste vara på vårt inre – hur vi känner i varje stund – vi måste hämta energin och den rätta viljekraften inom oss.

I en annan sekvens skulle jag möta en liten pojke, men som aldrig dök upp. Jag insåg att det måste hänt något och jag steg in i ett rum — och där satt pojken – helt inklämd mellan två stolar (roller) – hängande upp och ner. Någon? hade klämt fast honom, Jag tog loss honom och han flämtade hårt och var mycket ledsen och missmodig.
Min inre son – han som skall våga gå ut i världen…

För mig visar det också sig att rummet med Arbetsbiet – faktiskt var hos grannhuset i barndomen — jag var inte i mitt barndomshem! – för det har alltid känts tryggare hos grannen… Men nu måste jag verkligen våga känna precis allt – hur jobbigt det än är – jag måste medvetet välja mitt eget Hem!

Och mitt Hem är också min kropp.

Ingen slags resultatansträngning fungerar mera, utan hela tiden utgå från Nuets ev impuls — och det är skillnad på motivation och impuls. Motivation är det gamla:-  ”jag vill ha fram det och det resultatet för det skall göra så att jag mår bättre”. Medan Själen och Kroppen nu vill och måste lära sig att ”må bra” redan innan och medan man gör något – oberoende av resultatet. Bara då följer man sitt eget Flöde – i stället för att hela tiden driva sig själv utan att verkligen ‘känna av’ och ha kontakt med sig själv och sitt hjärtas vilja.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADet kollektiva och mitt Arbetsbi håller nu på att dö bort – bort från avguden – som suttit i våra huvuden och bestämt – tvingat oss. Generationers programmerade tankar om att man måste anstränga sig för att få pengar – för att få leva – tron att vi är här för att arbeta – tron att vi är här för att åstadkomma något i yttervärlden – tron att vi måste vara ”till nytta” – tron att om jag bara gör det här och det där så kommer jag att må bättre osv osv…
Och arbete har faktiskt gjorts till en gigantisk Avgud!!!

”Med reducerat arbete är du snart arbetsfri!” – har min Ande sagt tidigare.

I Den Nya Världen sköter Själens och hjärtats impulser om att vi ständigt överlever och att vi gör det vi gör utan att riktigt känna att vi arbetar – vi bara gör …

Och min Ande tröstade nyss med att – ”Sonen och kören skall snart vara Hemma.” Jag hör numera ganska ofta liksom en svag änglakör inom mig – slöjan mellan dimensionerna upplöses allt mer. Vi blir allt mer i kontakt med Naturandar och och kosmiska väsen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

