Vi lämnar den Gamla Drömmen – aldrig mer …

CIMG0065 (2)Allt klarare ser jag hur hela detta gamla Spel varit en dröm – eller en film – som jag inte längre är med i. Andra kan titta på sin film och fortsätta tro att den är själva Livet. Men aldrig mer kan jag spela med i någon liknande film. Filmen hade många många karaktärer och händelser – men det finns ingen känslomässig essans kvar. Jag – min Gruppsjäl har prövat på precis allt vad mänskligt liv kan erbjuda på Planeten. Trots alla till synes s k traumas martyrskap och lidanden – sedan Tidens början – ett intressant skådespel som jag nu kan se på med ömhet vördnad och ett småleende.

Uppifrån sett så ser jag alla ”små” människobarn hur de/vi kämpat för att förklara och förstå – försökt rätta oss efter vad som predikades – överleva och ibland lovsjunga – trots lidanden. Alla dessa låga förklaringsmodeller om vad livet är – med många ”experter” som sagt sig ”veta”…. Och alla i total glömska för vilka vi egentligen ÄR.

Nu vet jag och känner –  det vibrerande NUET – LIVET.

Inte lätt att sätta ord på GudsNärvaron…

Och ”döden” ingår i det vibrerande Livet – de är ETT. Finns (nästan) ingen slöja kvar mellan skiftena – för de som ännu går över på ”gammalt vis”. Allt är Kärlek – Allt är Ett enda Medvetande -på olika frekvensnivåer..

Enl Högre Källor aktiveras nu Gudspartikeln i vårt DNA (för de som är redo) …. En  enormt kärleksfull våg sveper genom kollektivet …

Och med Den följer en enorm Kraft ……

CIMG1197Och Livet kommer att puscha oss framåt hela tiden – det kommer att pulsera och vibrera i allt snabbare frekvenser och vi får lära oss att också vila mitt i denna snabba puls. Att vara centrerade i oss själva oberoende av omvärlden – men samtidigt öppna och närvarande.

Tänk att jag och många med mig – har tagit oss igenom denna slöja som dolt det sanna Livet. Vet ju inte om det behövs flera neddykningar – men jag kan aldrig mer bli såsom förut.

Sen får alla andras konflikter Världen runt – värka ut – helt enl Planen. Varje Själ har bara Ansvar för sig Själv. Och att ta Ansvar – försonas med sig Själv och stiga uppåt – lämna den Gamla Världens film bakom sig – hjälper alla andra att också kunna göra så -undan för undan. Det kollektiva medvetandet höjs i frekvens och det blir allt mer omöjligt att ”spela spelet”.

Vill iaf dela med mig av ett råd från Matt Kahn – ifall vi ännu känner konflikt med någon – irriterar oss på eller saknar någon – om någon känns sorglig eller negativ när vi tänker på dom osv.:

* Säg högt eller tyst: ”JAG ÄR (t ex den där jobbiga grannen eller namnet på personen i fråga) — (Den där jobbiga grannen/personen) ÄR JAG.”

Alltså:” JAG ÄR (den där) – (den där) ÄR JAG.” Upprepa detta 1-2 minuter och så fort något nytt dyker upp..

Därför att detta neutraliserar separationen/konflikten – och den som irriterar är alltid en spegelbild av någon inre aspekt av oss själva!!! Detta ger försoning inom oss själva – konflikten – kampen upphör.

Dessutom ÄR vi ju verkligen ETT – hela mänskligheten är Skapelsens Barn – ETT energiklot som lever i symbios. Vi gör den här upptäcktsresan tillsammans.

Vi ÄR Guds Barn.

CIMG1176

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Detta inlägg publicerades i Livet och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar