Ingen spegling – ingen projicering

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJa – till slut så … (finns inget egentligt slut) – men till slut så upphör speglingarna i yttervärlden som i årtusenden fått oss att projicera på andra och på vad som sker i yttervärlden. De som fått oss att tro att yttervärlden styr oss. När vi på vårt allra fullaste allvar lyssnar på precis allt som vi känner och inser att allt vi upplever av livet kommer inifrån oss själva! Hoten – upplösningen kommer inte  utifrån!!! Det är inte yttervärlden vi skall vara rädda för! Ingen som helst kontroll av det yttre fungerar för den enskilde individen!

Eget exempel – i mitt inre börjar nu de mesta scenarier ”bara hända” och inga yttre personer är direkt med som jag ”kan skylla på”. Det är jag som gör och känner – jag som städar skäller eller gråter osv.  Jag och min inre man …

En yttre/inre rening – insikt —
hela gårdagen bombarderades samhället av dunkadunka-musik från någon tävling! Och jag kände nästan panik – vart skall jag fly – det hördes även igenom när jag satte på egen musik… Och ilskan över denna hänsynslösa ockupation av andras livsutrymme för att några egon måste prestera något.   Och min känsla av att aldrig få vara ifred och leva just mitt eget liv.

Men till slut kunde jag sätta mig ner och ”bara” känna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch till slut kom en djup rädsla och sorg – men också ilska – för smärtan genom tiderna – sorgen rädslan tvånget hos min inre mans och alla hedervärda gudomliga mäns tvång att t ex få slåss i lejongropen eller på annat sätt bli djupt förföljda och förtryckta. Och –

Sorgen och rädslan hos alla förtryckta kvinnor genom årtusenden – sorgen hos alla kvinnor som tvingats att lyda männen – dölja sig i hucklen och ”tält” – sorgen att aldrig få vara sig själva — sorgen som kommer fram när man börjar inse allt detta!!!

Sorgen hos alla kristna som förföljts och ännu förföljs – bara för att de vill följa kärlekens väg – sorgen att inte få välja sitt liv själv.

”Sorgen hos alla som förtryckt sig själva!” ~~ påminner min Ande!
För så är det ju – men man måste först våga känna denna djupa sorg.
Och genom tiderna har det alltid funnits ‘hedervärda’ män – som velat mänsklighetens väl – medan majoriteten av män krigat och presterat och ”kört på” utan omsorg eller eftertanke.

Och denna ‘mardrömsdag’ hade ”TriggerGuden” kommandot över. Min Ande kallar förstörelse- och uppväckarkraften så (andra kallar den djävulen mm). Lika gudomlig som allt annat i Skapelsen och med sin heliga uppgift.

Så när vi tar fullt Ansvar för precis allt vi känner, behövs inga yttre speglingar – iaf inga som vi måste reagera på. Vi samlar i stället ihop all vår utspridda kraft och kallar tillbaka den till oss själva och blir självständiga fria själar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

