Längtan – flykten

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag börjar nu allt djupare förstå mekanismen i den ofta allomfattande känslan längtan/åtrå.
När vi t ex på hösten stänger in oss lite, kan vi ofta känna det lite ”mysigt” och även varmt inombords – vi är då mera stilla och mera i kontakt med vårt inre. Och när sen januari- februari … kommer börjar vi längta efter det varma och vackra. Och vi tar gärna fram alla de bilder på värme och skönhet ”som skall komma”. Och längtan är mycket stor hos de flesta… Vi längtar efter att expandera utåt. ”Vill vara ute och ‘göra något’ ”.

Sen kommer sommaren och – i dessa tider kommer allt mera besvikelser av den yttre sommarens alla manifestationer att komma. – För den tar fram våra ännu nedtryckta negativiteter. Den starka längtan till den yttre manifestationen/skapelsen – ger allt större besvikelser!!! Glappet mellan vår ‘drömvärld’ och Nuets verklighet blir också extra stor.

Men denna längtan/åtrå till den yttre manifestationen – längtan att manifestera ”där ute” – ”vara ute” – längtan ”att få umgås med andra” osv , kan aldrig skapa den där lyckan. För den måste först och främst skapas INOM OSS!!! Vi måste först och främst umgås med oss själva!

Denna längtan att få göra saker blir till en ständig flykt ifrån oss själva.

I det inre kan mekanismen t ex gestalta sig så här:
I denna inre sekvens söker jag en plats att sova på – i väntan på morgontåget…
En mycket kreativ känd man vill gärna vara med mig och jag känner mig glad att han vill vara med mig – sen övergår hjärtevärmen(längtan) hos honom till att han vill ha sex och jag säger Nej – sån’t har jag transformerat/slutat med. Då kommer hans tvivel om ”att inte få känna så starka känslosvall – upp och ner – det måste ju vara brist på liv …” Och han kramar i stället en annan ‘villig’ kvinna samtidigt. Sen följer han ändock efter mig….

Jag rycks bort av en annan man och tror att han skall föra mig till de hjärtevarma vännerna (även beroende av dom) – men han ställer mig ”på gatan” och säger: ”När varorna börjar ta slut kommer även den blyge att köpa!”  (när det känns tomt inom)
Jag förstår att han vill locka mig att ”ta vad som helst” – att göra – bara jag gör nå’t.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAtt ännu vilja sova hos någon annan – i stället för att ”gå hem” . vara hemma hos sig själv – är en flykt.

Vår flykt ifrån oss själva är djupt intränad och att bara vara stilla är ofta mycket rädsloframkallande.

Längtan är åtrå efter det jordiska – längtan efter att yttervärlden och andra människor skall göra oss lyckliga. Och gestaltar sig i det inre (och i det yttre) genom att ”fel” kvinna och man förenar sig. Då de förenar sig genom sex – och inte genom Hjärtat! Bara sammanstrålning hjärta till hjärta – kan ge äkta varaktig lycka. Och då först och främst genom att vår inre kvinna och man förenas genom sin hjärtekärlek! (Som skapas genom att vi stannar hos oss själva och alltid är snälla och kärleksfulla och inlyssnande mot oss själva .)

Att sen göra saker i den yttre världen – måste komma från hjärtats impuls – som absolut inte innebär överansträngning osv… och att vi ständigt är i kontakt med hur vi känner i varje stund. Att vi är snälla mot oss själva. Och kanske sätter oss ner och lyssnar inåt mitt i ‘görandet’.

Framförallt – längtan är flykt … ❤ Vara stilla med sig själv – ett ‘arbete’ som bara måste göras. ❤ Belöningen är kontakten med Kärleken till oss själva – som bara kan hämtas inifrån. Kanalen – tråden till den Gudomliga Källan finns inom oss – Källan/Vi väntar kärleksfullt på vår egen hemkomst. ❤

Vi måste hitta ‘lyckan’ i Nuet – acceptera Nuet precis som det är – helt oberoende av om det är februari eller juli – oberoende om det är vackert eller grått, kallt och ‘fult’ därute ❤ Och det hela är en djup process – en rening som vi bara måste igenom – för vår nya Födelse. ❤ Det finns ingen återvändo!

Och det nya kan inte ta plats i våra liv så länge vi längtar ‘neråt’ bakåt/framåt – utåt!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

