Två Jordar

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn lägesrapport – fast svår att sätta in i ett logiskt förklarande … då allting ju är upplöst…

Min Ande meddelade att:  det nu finns två Jordar (det har det väl funnits länge nu, men …) Jag såg att de två planeterna nu lever helt parallellt. Där den ena tillhör 3-4:e dimensionen och den andra den 5:e dimensionen och högre. De överlappar varandra ”i mitten”. Men att vi nu medvetet måste välja i vilken verklighet vi vill skapa. Genom fokus på det nya goda uppåtsträvande – blir det förstås den verkligheten. Medan om vi fokuserar på den lägre, så blir det samma gamla verklighet vi skapar.

Den nya verkligheten innebär att vi är fullständigt medvetna om att det är inom oss som allting måste skapas först – att vi känner att den yttre verkligheten inte har någon reell betydelse. Det är bara inom oss som själva ‘lyckan’ kan skapas och kännas. Därför måste vårt fokus vara på hur vi känner  i varje stund – och vara/bli oberoende av omvärlden – hur den än gestaltar sig. (Ouppvaknade kan ännu tro att man då flyr världen – men det är egentligen precis tvärtom. Man lämnar bara alla gamla drama som ännu utspelas i det gamla paradigmet – man är trots allt helt öppen mot mänskligheten – men samtidigt har man sitt fokus hos sig själv! Man är självständig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASjälvklart står inget stilla, men vi behöver inte simma runt ytterligare varv i den gamla skapelsen. Vi kan medvetet välja att göra ett hopp och mestadels lämna det gamla! Vi måste välja det nya och släppa taget om allt gammalt – om vi vill uppnå vår fulla kraft och kunna skapa det vi verkligen vill! Om vi lutar oss bakåt mot någonting i den gamla världen – i yttervärlden eller som vi kanske upplevt osv – så kan vi aldrig få tillgång till den positiva skaparkraften!

Och tiden har upphört – men det märks mest för alla som gått över till den 5:e dimensionen och högre.

Att vi nu är inne i en portal (igen) – och en ”tipping point” – Jag såg hur hela min fönstersida i lägenheten – tippade!

* Mina egna transformationer – där jag också fortfarande betjänar mänskligheten:
Bl a så räddade jag (och min inre man) en borttappad son. Jag såg hur resten av den judiska familjen nu var räddade och jätteglada – men när den förlorade sonen kommer, så noterar dom det knappt. De är så uppe i sin egen frihet… Jag känner lite sorgsenhet … 

* Jag räddar en kvinna som av någon slags ouppmärksamhet var på väg att drunkna i badkaret. Fiskar sen i vattnet och hittar hennes jacka (som behövs för att värma) och hennes mjuka skor. Känner ”oj vilken tur att jag uppmärksammade – hon var på väg att dö …”. Känslan att liksom ‘fiska’ nära döden… — Oc h åter igen är min tumme kraftigt uppskuren (men blöder inte). I det yttre har min tumme haft ett jack som läker och kommer igen …

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFör min egen del så säger vägledningen att jag nu har mycket större kraft att förverkliga – skapa …  Men jag har också insett att det inte längre går att skapa enl ”gamla recept”. T ex fick jag lite målarlust igen efter flera års uppehåll. Köpte färg för 500 kr. Men lusten försvann snabbt – det känns mer eller mindre dött – ingen glädje i det hela längre.
(Min inre man försöker styra till det som var roligt förut – och jag är så trött på honom – han vill fortfarande prestera – eller hjälpa andra …) (Samtidigt sker det ju i samspel med en tidigare version av min inre kvinna….) Ja så kan det se ut i det inre spelet.

Och jag tror att en stor del av min rädsla är att åter igen bli tvingad att följa den maskulina dominansen – rädd att åter igen bli fånge … som gör att t o m jag (som frigjort mig under 30 år) är rädd för alla ofta våldsamma utländska män som översvämmat vårt land. Rädd för att ta en promenad i skogen … Sådana inre och yttre rädslor härskar ännu inom flertalet av oss kvinnor!
Jag är också rädd för att jag för evigt skall vara den som reagerar och måste upplysa om alla fel – nu framförallt i mitt grannskap. Allt har ju ”hängt på mig” …

Och från andra högre källor meddelas att det är helt som det måste vara nu – att vi är uppgivna och så trötta på den gamla världen och saknar glädjen som vi hoppats på. De flesta av oss har ännu djupare rädsla kvar som måste förlösas.
Och att ”Ni blir inte ‘bättre människor’ – men ni blir allt djupare människor!

jorden-the-shift-1

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

