Att släppa taget om det som är kärt

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVi människor leds nu – mer eller mindre medvetet – att släppa taget om precis allt utanför oss själva.  Ju kärare något/någon känns, desto större blir smärtan/sorgen när detta försvinner. Men i denna uppvaknandets tid är det inte meningen längre att vara beroende av något i den yttre verkligheten. För vi skall hitta allt detta inom oss själva i stället.

Det har alltid ansetts ‘lyckosamt’ att t ex ha en partner som ”man är kär i” – som ett tecken på att man ”lyckats” med livet. Men egentligen har man bara gjort sig beroende av någon utanför sig själv – och det kommer förr eller senare att ge smärta. För utvecklingen pockar nu på för att befria människorna ut ur det tudelade slavspelet – ut ur tron att ”där ute” är det som bestämmer min verklighet osv. Ut ur att någon/något i den yttre verkligheten skall göra oss lyckliga.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fjuttan

I den egna reningen: Åter igen har min älskade katt Fjuttan (som under 3/4 av sina 4 år levt hos mig – och resterande tid har hon varit infångad och inlåst i sitt ursprungshem) – (från början med absolut bestämdhet ville hon bo här – katter bestämmer själva) men nu inlåst igen och saknaden är genast där. Och självklart speglar hon något inom mig själv.
* I reningen under natten ser jag ett par gånger hur hon kommer in genom fönstret och jag känner mig lugnare – sen är hon plötsligt bara ett gosedjur ...
Och jag och hennes ursprungsägare får lära oss att släppa taget …
* Och min sons dotter – i form av en liten lampa med ansikte och en napp. Jag hjälper henne/min son och ger henne en bit äpple och sänker ner henne i vatten, för att hon skall våga andas utan napp under vattnet(vatten = känsloriket) — och jag känner att det måste ju också jag våga – så jag gör det en kort stund.
Sen kommer hon gåendes och verkar kunna klara sig själv – och min son säger – ”jag gick ut för att ta en promenad och röka lite … och då kom hon där …”
* Sen ser jag min säng utdragen på golvet — och min Ande säger ”Äntligen har du sett Monstret under sängen!” 😉
(För de som inte har kontakt med sitt undermedvetna kanske detta verkar diffust, men jag berättar för de som kan sätta sig in i det inre spelet.)

Men i alla släktled och situationer leds vi nu att släppa bindningarna till andra människor, varelser, situationer, ting osv – för det är dags att hitta allt det vi vill ha och söker inom oss – för det finns där!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMen det har ju alltid ansetts som ‘högtstående’ att ‘vara älskad av någon annan’- behövd – tänkande på någon annan än sig själv osv – så vi får möta och släppa taget om detta inlärda program med att vi inte längre skulle vara kärleksfulla om vi fokuserar på oss själva. Vi är programmerade att tänka: om jag slutar tänka på den personen som kanske dött eller flyttat osv – så sviker jag den personen …!!!

Men den vi verkligen sviker då är oss själva!!! Vi sviker kontakten med hela vårt Jag – sviker kontakten med vårt Inre Barn mm. Vi missar förmågan att äntligen komma Hem till oss Själva. Kort sagt – ett jättesvek – som bara kan ge smärta.
Men genom att komma Hem till sig Själv löses all denna smärta upp (även om vi möter den på vägen hem, så löses den upp undan för undan.) 

Och alltför många har programmerats att känna – ”att vara ensam är ett tecken på misslyckande”. ”Beroende, tvåsamhet ‘massor med vänner’ osv är ett tecken på att man är en ‘lyckad’ människa” – att man skulle vara ‘mera älskad’ osv. – fast man i verkligheten övergivit sig Själv och gett bort sina energier till andra.Man är då i verkligheten en försvagad och osjälvständig människa. Utan integritet.

När man ”drabbas” av förlust av något slag – så tänker ännu de flesta på det som misslyckande – att det blivit något slags ”fel” – ”något som inte varit meningen” man känner sig ofta som martyr och tänker ”varför skall jag alltid behöva lida” osv. Detta därför att man hittills inte sett möjligheten att – detta kommer för att jag skall få möjligheten att släppa taget om detta/denna person etc – och sluta lida. Det är inget straff – utan har med sig Gåvan att göra mig fri från lidande!!! Jag har all makt inom mig att förändra detta och bli Fri.

Genom att kunna släppa taget (först och främst i tankarna) om allt som är oss kärt – blir vi fria och samlar i stället ihop en enorm Kraft som vi kan använda till att skapa ett nytt kärleksfullt Liv – utan sorg och smärta. ❤ Ev tillsammans med andra medvarelser, men utan att vara beroende.
Och denna hopsamlade Kraft kan ofta skapa mirakulösa skeenden …

Vi är stora kraftfulla Ljusvarelser – när vi väl samlat ihop våra utspridda energier – samlat ihop vår sanna Power … !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

