Att vara mitt i sig själv – fri

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag känner att jag vill utveckla mitt inlägg från min andra blogg
https://gunillasolarasfototankar.wordpress.com/2017/01/14/januari-14-sa-manga-aha-insikter/
Det finns många sätt att beskriva ”Surrender” på. Allt kan ju beskrivas ur många olika vinklar – och det hjälper oss ofta att förstå oss själva ännu bättre. Och det som jag delade med mig av Kyle Cease video – se nedan – vill jag utveckla lite till. Jag rekommenderar dig verkligen att lyssna på Kyle. Han är totalt äkta och sann.

Att vi alltid har gjort distinktionen av att antingen är man fri eller så är man beroende/bunden av någon/något annan/t. Och att detta gör vi alltid genom vårt intellekt – våra tankar – och att vi alltid måste välja antingen det ena eller det andra. Men om vi väljer att i stället använda vårt eget sanna hjärta – så kan vi vara både fria och beroende/öppna samtidigt. Då behövs aldrig några antingen-eller-beslut.

  • Och detta gäller ju precis allting i våra liv. Denna skillnad mellan huvud/tanke-beslut och lyssna på vårt hjärta-beslut.
  • Genom hjärtats beslut behöver vi aldrig tvivla på om vi skall göra si eller så – säga si eller så – besluta si eller så — utan vi kan alltid låta hjärtat besluta i stunden. De gamla huvudbesluten förde alltid med sig tankarna (ofta undermedvetet) ”gjorde jag rätt eller fel”. Jag kanske skulle gjort så i stället. ”Tänk om det händer …” Att ”fara fram” mellan olika tankealternativ om rätt eller fel – om hur jag skall göra … ger enbart en inre stress och hjärtat kan aldrig få komma fram på riktigt och ”tala” – visa vägen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASjälvklart behövs det en hel del övning i att låta hjärtat ta över styrningen – och själv kan jag bara rekommendera att så ofta som möjligt sitta ner och vara med sig själv och bara andas och fokusera på sitt hjärtområde sitt magområde och halsområdet – låta fokuset flyta ut i hela kroppen. Om man känner efter så känner man att så fort man tänker, så är fokuset uppe i huvudet.Och det gäller att fokusera på sitt eget varande i stället – sin andning och vara i hela kroppen.

När det känns jobbigt är det viktigt att våga känna – helst sitta ner i tystnad. I magen sitter den mesta rädslan och i halsen sitter gråten – låt gråten komma ut när den pockar på. ❤
Att släppa alla tankar och bara andas och vara och känna de känslor som ligger ‘på rad för erkännande’ komma fram och kännas. Vare sig det är gråt, ilska eller annat. .(Inte lätt att förklara det hela … men ett litet försök iaf.)

Överhuvudtaget så är det viktigt att fullständigt ”komma ner” i sin kropp. Bara då kan det bli ”helhjärtade” beslut och upplevelser. Allt som styrs från huvudet blir smått, begränsat, splittrande, glädjefattigt, ansträngande mm.

När något ”behöver beslutas” – så kan vi gärna sätta oss ner och bara vara i hjärtat – och sen ”surrendra” tills det kommer någon impuls att göra något – eller inte göra något. Vi behöver aldrig anstränga fram något. Hjärtat vet precis vad som är det högsta bästa – just Nu – att göra eller inte göra. ❤

Att ”komma ner” i sin kropp fullständigt – är att äntligen ‘stå/vara mitt i sig själv’. Att lämna huvudets – vänsterhjärnans – tankarnas dominans, som bara upprepar det gamla Spelets dömande tudelning. — Då kan ingenting längre få oss att fara hit och dit i olika känslosvall. Och vi kan känna en allt större trygghet – för då har vi äntligen kopplat in/upp oss på vårt Sanna Jag och Källan. Och vi har då också blivit herre/dam i vårt eget hus. Vi kan då alltid luta oss mot vår inre Kärna och behöver inte vara rädda mer. ❤

Äkta självständighet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

För de som menar allvar med sitt liv, sin befrielse och självkärlek ❤

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

