Det kärleksfulla Målet

OLYMPUS DIGITAL CAMERADet finns många aspekter och vinklingar på hur vi skall nå det ultimata Målet. För de som menar allvar med sin Uppstigning, uppvaknande och Frihets-väg – så är det stora Målet att helt koppla in/upp oss på våra Högre jag – vår Jag Är-Närvaro – helt koppla upp oss till GUD – KÄLLAN.

Många verkliga Mirakler sker nu – en Gudomlig tid är här ❤
Och många av oss, blir nu avklädda hela vårt gamla Jag. Jag vill dela med mig av den kärleksfulle Mirakelpastorn Mikael Skogséns upplevelse:

När han  kände sig djupt trött och uppgiven —
”När jag satte mig ner för att be varför det är på det sättet. Fick jag en uppenbarelse av Jesus. Jag såg mig själv stå mitt i min livsvandring och Guds Faderns ögon föll över mitt liv. När Fadern tittade på mig var det som allt runt omkring mig dog. Till och med gräset dog. All välsignelse föll bort från mig allt som jag höll kärt och vaktade över tynade bort framför mina ögon. Även kläderna vittrade sönder och jag stod naken inför himlen och jordens Skapare.

Där kunde jag känna hur fruktan grep mig i sitt grepp men samtidigt så kunde jag känna hur djup ropar till djup hur min ande kopplar med Faderns Ande och ett ljus börjar brinna i mitt inre. Då kände jag att jag hade bestått provet. Jag hade inte vikt bort från Faderns hjärta. Tron reste sig och trofastheten skakade av sig alla tvivel och jag kunde känna att jag var lyft till en ny nivå. Mitt i min oförmåga att behålla kontrollen, kapitulerade jag och dog bort från mina egna begär och ambitioner!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja så ser den stora vägen ut – vi måste kunna ge upp allt i den yttre världen – åtminstone i tanke och känsla.
Själv rycks många yttre ting bort ifrån mig i mitt inre. T ex mina träd utanför lägenheten, som är som ett stort skydd mot omgivningen – plötsligt blir de nedsågade av flera män och när jag i panik ropar stopp!, så blir jag fasthållen av en annan man och kan inget göra. Inser efteråt att sådant bara måste ske – åtminstone i mitt tanke- och känsloprogram. (Tilläggas kan dock att detta skedde också i det yttre för ett par år sedan, då de lyckades såga bort ett träd…)
Många inre bilder på att olika blommor och krukor bara är borta. Att mina katter är döda eller borta osv. Allt det som vi gjort oss beroende av – måste vi kunna lämna ifrån oss – i tanken.

Vi kan inte vara beroende av att något är precis så som vi vill i det yttre, för då hänger vår tillvaro på om det finns eller inte!

Och – vi måste bli neutrala till allt! Enl högre källor kan vi nu röra oss genom dimensionerna utan några glapp.
Symboliskt har jag och mina portgrannar fått en helt ny hiss. (Läs gärna min andra blogg)
https://gunillasolarasfototankar.wordpress.com/2016/09/17/september-17-en-skicklig-hissman/
Den nya ‘medvetandehissen’ gör att vi nu kan röra oss samtidigt genom våra  lägre Jag och våra Högre kärleksfullare nivåer. Att vi kan ‘svära till’ och samtidigt känna att vi är älskade! Att vi kan liksom flyta inom hela spektrat – säger min Ande. Där allt till slut blir neutralt och inget värderande gäller längre. Inget gott eller ont, rätt eller fel, bra eller dåligt – där t ex kall lägenhet är lika bra som varm lägenhet! 😉 (säger jag till mig själv!) osv. Samtidigt väljer vi självklart bort det som är ruttet och destruktivt i våra liv – vi måste ta fullt ansvar och omsorg om oss själva!

Öht så är kontakten med Gud – Källan inom oss det viktigaste fokuset
Hos mig är min längtan nu ‘bara’ riktad mot mera av Gud inom mig ❤ ❤ ❤ Det som min Ande gjorde tydligt för någon vecka sedan – ”Dags att byta riktning!”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det kärleksfulla Målet

  1. Ping: September 24 – det börjar sjunka in … | Gunilla Solaras Foto och Tankar

Kommentera

