Inte längre samma människa …

OLYMPUS DIGITAL CAMERAUnder natten fick jag lära mig insikten om – att både vi själva och kanske våra anhöriga eller andra nära personer — helt enkelt inte längre är samma människor som förut. Utan i stället kan de upplevas som nästan främmande för oss. Och förstås – lika främmande blir vi för dom.

Det kan t ex vara att närstående har tagit emot nya nedstigna själar – eller aspekter – som gör dom till någon helt annan än den vi vande oss vid förr om åren. Eller helt enkelt att vi  eller dom – utvecklats till någon som verkar vara ”en helt annan människa”. Fast för alla som utvecklats så har vi egentligen äntligen blivit den vi verkligen är – bortom alla roller.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det kan också  t ex vara föräldrar eller partners som mer eller mindre dragit sig tillbaka till sin barndom och inte längre utgör någon slags gammal roll som make/maka eller förälder.

Under natten blev jag ledd till att se en kvinna som skulle möta  en man som hon längtat efter – och mannen dyker upp – han ser helt likadan ut till det yttre som förr – men ÖGONEN är inte hans!  Efteråt känner jag en stor sorg – och känslan av att om alla som stått mig nära, inte längre liksom finns! vad är det då för mening med att leva.

Men nu efteråt inser jag att det är en hjälp till djupgående befrielse – att inte längta bakåt efter någonting eller någon – utan att släppa taget och i stället ta in – ta emot – skapa ett HELT nytt liv. Och vi öppnar oss för att det kommer in nya personer i våra liv – som bättre matchar vårt Nya Jag. Detta är verkligen att släppa taget på djupet! Sen kan vi – om det är meningen – möta gamla närstående på ett helt befriat sätt – mötas i Nuet som vuxna själar – bortom alla gamla roller.

Man får också inse att även t ex demensseparationen sker helt enl varje själs högre val. Och att den som ”blir kvar” har något att lära sig – bl a att hitta sitt verkliga Jag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

