‘Litet vykort’ från mitt Liv

porträtt lilla 1Jag blev inspirerad av min Solarasyster i USA/Peru, som skrev ‘vykort’ från sitt vilda liv. Hon har hela tiden varit en”doer” – vilket jag aldrig sett mig som – fast jag ändå gjort många yttre bevågenheter. – mera på ‘svenskt’ vis. Men Mod har jag hela tiden haft – riktigt mod – som alltid varit sammankopplat med stor rädsla. Den inre domaren ”Vem tror du att du är!” Några minnesmärken …

** Har överlevt som ‘oönskat barn’jag
** Duktig på det mesta i skolan – tävlade med pojkarna.

** Sydde klänning med ballongkjol i slöjden – ovanligt och ‘vågat’
** Var alltid med i skolans årliga friidrottstävling bland kommunens olika skolor – oftast 2-3:a eller sämre
** Hoppade höjdhopp och annat på idrottsplatsen efter skolan – bodde precis intill
** Fick armen ur led en gång och fröken åkte taxi med mig till lasarettet i Visby (5 mil) – tyckte hon var jättesnäll
** Sjöng solo på examen i 2:a klass – Blåsippan ute  i … iklädd blått o grönt kräppapper
** Sjöng solo på Frälsningsarméns Lucia som 9-13 åring?
** Gick i söndagsskolan i många år – Missionsförbundets
** Pastorssonen och jag tyckte om varandra
** Sjöng i kyrkokören
** Sjöng i kyrkokören som 11-åring på mammas begravning – med stor klump i halsen
** Var så pinknödig vid gravsättningen så jag måste sätta mig bakom en gravsten
** Fick reda på att min – för mig okände far hade dött
**  Alltid mobbad i skolan och av grannbarnen – och av mormor
** Hade alltid ”en besvarad kärlek” i skolan – fast på avstånd …
** Tog hand om barn och hem hos folkhögskolans rektorsfamilj efter skolan
** Lärde mig spela gitarr på kurs – några ackord som gjorde jätteont i fingrarna Gärdebylåten – vilken pina
** Fick en gitarr
** Sjöng ofta på dagarna hemma efter skolan
** Dansade balett i mörkret när mormor och morfar lagt sig
** Var med i 2 sångtalangtävlingar – det gick mindre bra – hade inget direkt stöd hemifrån
** ‘Sprang ute om kvällarna’ – mest ensam – gick på gatorna i samhället- sökte kärleken
** Fick jobb hos rektorn på skolexpeditionen
** Fick jobb hos rektorn på realskoleexpeditionen
** Blev kär och flyttade till Stockholm – gifte mig
** Lägenhet – till parhus
** Födde en dotter
** Födde en son – 10 år senare
** Gjorde allt för att äntligen skapa ”en riktig familj”
** Älskade mina barn och att göra ett vackert hem – ‘hemmafru’
** Fyllde 27 och andades ut – då mamma dog när hon var 27 och jag trodde att jag kanske också hade en sån ‘förbannelse’
** Har sytt massor med kläder och annat – till familjen – när den fanns – inkl manchesterkostym till exmannen
** Tältat och lyssnat på många spelmansstämmor (med familjen)
** Läste på KomVux i 11 år
** Skilde mig efter 15 år och jobbade som skolvärdinna på gymnasieskolan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

** Till lägenhet
** Sökte ‘kärleken’
** Fick jobb som sekreterare
** Började vakna upp … ❤
** Mötte ett medium – fick reda på att jag hade en guide som heter Rachsta – från Andromeda och en massa annat
** Lärde mig healing och annat
** Hoppade av ekorrhjulet 1 vecka efter Body Harmonykurs och efter att ha läst Shakti Gawains bok – Att leva i Ljuset mm – om att följa sin inre röst 🙂 ❤ (Fick 3 mån betald uppsägn.tid – jag blev en säkerhetsrisk – började tänka själv 🙂 )
MITT ALLRA KRAFTFULLASTE OCH MEST SJÄLVKLARA BESLUT I LIVET!
** Gjorde många solresor – sökte ‘kärleken’
** Blev kvarlämnad av ”solvän” i mörkret ute på landsvägen någonstans på Mallorca – bort försvann plånbok, körkort och nycklar  (passet fanns på hotellet)
** Skrivit massor med egna sånger
** Skrivit många dikter
sång jagsång jag 2** Uppträdde med mina sånger lite överallt – till höger med stöd av en liten whisky, då publiken drack öl och jag sjöng om Änglar … 😉

** Sjöng på ‘plattan’ utanför Riksdagshuset, när omröstning om kärnkraften gjordes  (ombedd av Miljöpariet – då när det ännu var ett miljöparti) – det hördes visst ända in i Riksdagshuset …
** Blev intervjuad med tvkamera av tv4 på Harmonimässan – 45 min – och det enda som sändes ”Ja lite roligt måste man ju ha medan man vaknar” apropå alla kristaller o yttre attribut
** Dansade i vita kläder med en grupp hos Aschberg inför den första 11:11-portsöppningen (medan ljudteknikern roade sig med att ut i etern spela ”Här går vägen till Uddevalla” 😉 (min Ande tröstade med att vi skall inte vara rädda för lite humor)
** Dansade med flera hundra andra 1½ dygn i Stockholm 1992 – cirkeldanser i vita kläder för att öppna den första 11:11-porten – MÄKTIGT ❤
** Fick säga lite visa saker hos Alice Bahs tvprogram om ”Ödet”
** Var med i Tommy Körbergs program bland andra ‘Kräftor’
** Intervjuad i lokaltidningen
** Höll små ‘föredrag’ och sång på ett center
** Var Lucia för första och enda gången, hos ett Astrologsällskap och sjöng O Helga Natt – jag klarade det …
** Till radhus
** Målat tavlor in mass
** Ställt ut lite då och då
** Gett rådgivning, tarottolkning och sålt tavlor, vykort mm på Harmonimässan i många år
** Varit styrelseledamot i ett vilande World Peace Foundation – i väntan på att Rockefeller – enl löfte – skulle donera pengar – för att slippa obehag för sitt taskspel
** Deltagit i många uppvaknandegrupper
** Varit med (inte längre) och ganska aktiv i Enhetspartiet
** Försökt få olika genomströmmande respektlösa grannar att visa hänsyn – med bultande hjärta
** Har varit den som gjort ”grovjobbet” när det gäller mänsklig samexistens
** Har fångat in många lösspringande hundar på och runt min lilla uteplats. Stor varghund – stora svarta hundar – bl a invirad med grov kätting runt benen (från varghunden) Jag -med samlad kraft och försök att lugna hundar (bortkopplad var hundrädslan)
** Fått hundbajs i brevlådan och på trädgårdsdörren
** Lärt mig jobba med lera – rulla tumma och kavla
** Har gjort ett stort antal vaser, koppar mm i lera

Under blommors

Under blommors beskydd

** Varit med på Liljevalchs vårsalong med 3 tavlor – varav 1 liten troligen nu finns någonstans i Stadshuset (min allra oskuldsfullaste tavla)
** Skrivit en mycket mättad upplysande bok
** Sänt denna bok till massor med människor som då hade inflytande – Filippa Reinfeldt, Sahlin, Borg – Greider – Wanja Lundby W – Kungen o Silvia, Schyman – Ohly – Guillou – Malou v Sivers mfl – – och de flesta av dessa visar sig vara rent förstockade (min Ande har många konstiga vägar)
** Till lägenhet
** Levt ensam i 35 år (förutom första åren med barnen)
** Försökt att fostra och ge kärlek till 2 barn som ensamstående mor – till barn med mycket stark egen kraft
** Fått lära mig att leva utan mina  nu vuxna barn – då universum dragit undan dem från mig – för att alla skall hitta sig själva
** Alltid haft 2-3 katter under de senaste 30 åren – förutom alla gästande, ätande, pinkande
** Gett behandlingar i Healing, Body Harmony, Body Magic – Tarot
** Upplevt ”nära döden” på många olika vis
** Kunde inte sova alls på 14 dar
** Upplevde bestörtningen när en älskad deprimerad vän körde ihjäl sig på natten på väg från mig
** Blivit urkopplad från det ”gamla systemet” – (för drygt 1 år sedan) – min kropp gav nästan helt upp – väldigt nära döden – blev väldigt liten – trodde det var dags att lämna Planeten
** Bestämde med min viljekraft att jag skulle vara kvar – och tränade min kropp tillbaka till ‘full’ funktion – tog flera månader

** Var med i kulisserna bakom lokalrevyn – som spotlightare och ‘ljuskörare’ i många år
** Fick förtroendet att ha hand om hela ‘ljuset’ ett år – upplärd av käre och välkände Börje Berglund på tv-ljussättningar (nu borta) – Peter Dalle var regissör
** Var bondhustru  i flera år i det lokala sommarbygdespelet – sångspelet Wiraspelen
** Lärde mig svartvit fotografering, framkallning, förstoring osv
** Var konferencier när Svealands fotoklubbar hade utställning och tävling
** Var konferencier när Direktreklamföreningen (jobbade där) hade sin årliga festliga uttagning av ”bästa direktreklam”- hade också hand om hela insamlandet före tävlingen
** Har skrivit en liten barnbok som jag inte gett ut
** Har sjungit i kyrkokörer som vuxen (inte nu)
** Har haft beundrare och män som vill ha något av mig – men just ingen kärlek ❤
** Har sovit och ‘älskat’ i glaspyramid – med gurun o mediumet Baba R (nu borta) – Bliss
** Har stått i skogsbrynet vid en parkering och kramat min nu döde unge vän och känt mig totalt uppkopplad till Gud
** Har vaknat upp på Cypern och varit uppkopplad så att jag inte längre hade någon identitet – inga minnen – bara kärleksfull Bliss
**  Har upplevt ett dygn som att jag nu var på Jordens tvillingplanet – såg  Jorden utanför mitt fönster – trodde att jag nu var nere för att göra om allt igen för att hjälpa en tvillingyster – kändes som all energi var strypt och mycket lågt och gammalt — rent förskräckligt
* (Sett nu efteråt – detta är ju vad jag faktiskt gjort de senaste 25 åren – Jag har hämtat upp min Jordiska Evasyster + Adam ❤ ❤ )
** Har på en kväll på Mallorca upplevt – att ”det finns absolut ingenting som hindrar mig – jag är helt fri”
** Har på en healingkurs upplevt hur det känns att – ”jag kan skapa precis allt jag vill – inga hinder fanns längre” (allt sådant – tillfälliga uppkopplingar – som hjälp att inte ge upp)
** Har på mina solresor förankrat högre energier (enl min Ande) genom att bara vara mig själv. Mest tydligt i Turkiet och på Gran Canaria.
** Jag har hoppat fallskärm (tandemhopp) – Så ivrig – ville hoppa först av alla i en grupp. Sekunderna innan jag slängde mig ut från flygplanet ”Nu dör jag! … perfekt hopp, men rysligt illamående flera timmar efteråt .. blev väldigt liten …
Fallskärmshoppet visar ungefär hur jag känt vid många tillfällen – inte alla – ”jag gör det här men jag vet inte om jag går sönder eller dör”… Massor med försök att på gammeljordiskt vis bli av med min rädsla – men så fungerar inte det hela! ❤
** Har dansat jazzdans under många år, cirkeldanser och klezmer-dans

** Har på en ‘frigörande andning’ i grupp – plötsligt varit nedanför Jesus på korset på Golgata – helt förtvivlad – kände att hela Världens skuld var min – bara min – då jag inte kunde rädda honom …

***

Ja jag har visst gjort en hel del – upplevt det gamla Spelet ganska maximalt – fått massa erfarenhet av hur det är att vara människa på Planeten … och till det kommer förstås alla erfarenheter från tusentals ja miljontals andra liv. Och alla med en ständig rävsax – försök att ”vara som alla andra” och samtidigt försöka göra allt det jag kommit hit för …

** Jag har inte som min Solarasyster rest Jorden runt på fria äventyr – men jag har mött stora delar av svenska folket + en del ‘utländskt’ – jag har rest i det mänskliga medvetandet – och i mig själv

Jag har blandat mig med massor med människor och sammanslutningar – (helt enl min gudomliga plan) – och därför har jag nu av min Ande/Högre Jag i många år dragits undan från allt detta för att äntligen hitta mig Själv och inte söka någonting utanför mig Själv.

Och mitt största arbete har pågått  under tiden – helt osynligt – de senaste 25-30 åren – omvandlandet i det kollektiva medvetandet – av själva blåkopian av det mänskliga medvetandet 😉

(Jag tyckte – när jag läst Solara-systers alla resor, boenden, äventyr och olika affärsprojekt runt om på Planeten – att jag just inte gjort någonting …. men våra livsresor och uppgifter har varit ganska väsensskilda. Var och en har haft/har sin uppgift. Men inser nu att vi båda sökt kärleken överallt)

Jag rekommenderar dig som läser – det är nyttigt och helande att faktiskt göra en sådan här genomgång med sig själv. För att verkligen bekräfta sig själv och sen kan man släppa taget om det gamla livet – men med full kärlek till det (valda) upplevda ❤ Och börja skapandet av den helt Nya Världen – med Det Nya Jaget

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Personligt, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

