Att släppa kontrollen

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAlltmer  ‘tvingas’ vi att ge upp all sorts ytlig kontroll. Alla människor på Jorden har levt under kontrollerande inre röster. Det har ingått i det gamla paradigmet. Men nu löses denna ytliga kontroll upp – dag för dag. När den kontrollfunktionen nu löses upp, så är det vanligt att vi t ex känner yrsel och obalans. Yrsel och obalanserad kropp och psyke är ett väldigt vanligt fenomen i denna tid. Det som förut har hållit oss uppe är ett myller – ett galler av olika tankemönster, som fått oss att känna oss lite säkra ”bara jag gör si eller så” – och ”det där måste jag kontrollera och försöka stoppa”. Ofta drivs den gamla kontrollmekanismen fram av olika rädslor. ”Jag måste förhindra att det och det sker”. ”Jag måste skydda mig från omvärldens ondska” – ”Jag måste ‘göra rätt’, så jag inte drar till mig något straff” osv osv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Yrsel framkommer också p gr a att så oändligt mycket lösgörs både inom oss och i samhället, så att det blir nästan överväldigande –  och vi har inte längre någon som helst kontroll över skeendet. Inget att luta oss mot. Yrseln hjälper oss att släppa taget om det gamla – vi blir tvungna att ta hand om oss själva. Det är alltså ett gudomligt – men jobbigt tillstånd, som bara måste genomlevas. Ibland ofta – ju mer vi försökt att kontrollera vår tillvaro – desto mer kaos när det skall lösas upp. Vi har ett gammalt inbyggt program som säger – ”om jag inte har kontroll – så kommer jag att dö!” Men stoppen blir sen alltmer ‘uttunnade’. Och befrielsen och innerligheten – kontakten och kärleken till oss själva väntar. Belöningen kommer! ❤

Den enda äkta kontrollen som varar är att överlämna sig åt Flödet och sitt Högre Jags styrning. Att lita på att ‘Jag är alltid omhändertagen av Det Gudomliga och allt som sker är för mitt högsta bästa.‘ Ju mer jag kämpar för att ha ytlig mental eller muskulär kontroll, desto mera måste min Ande – Den Högre Kraften riva ner denna kontroll – genom olika ”prövningar”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Självklart skall vi vara såsom föräldrar till oss själva och inte utsätta oss för destruktiva miljöer, krafter och göranden, men inom den ramen måste vi sen släppa kontrollen.

Att – så fort vi börjar tänka: ”hur – vad skall jag göra med det eller det och hur skall jag göra ” – då måste vi släppa kontrollen och lita på att ögonblicket – Nuet har det perfekta beslutet och lösningen.

Livsprocessen – reningen tar nu ner och in många av oss, till vår allra innersta kärna – till gränsen mellan liv och död. För att befria oss.

Att släppa den ytliga kontrollen hjälper oss att i stället koppla in oss på den äkta Kärlekens väg. Kärleken till oss Själva – och därmed också andra. Så att vi kan finna den totala Tilliten inom  oss – att Allt är väl – att vi är totalt älskade och alltid har varit – hur vår resa än har sett ut. Släppa taget hjälper oss att få Frid inombords – vi behöver inte prestera eller forsera fram någonting! Bara följa vårt eget Flöde.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Att släppa kontrollen

  1. Ping: Illusionen ”allergi” | Gunillasolara's Blog

Kommentera

