Framåt – tomma öppna fält ….

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFör många av oss nu – så är vägen framåt – till synes helt tom på mål och riktmärken.
Min Ande visade mig några diffusa vägar som ledde rakt ut mot öppna fält och åkrar. Inga gamla ‘målbilder’ fungerar längre – det finns ingen energi som bygger upp tidigare ev ‘mål’ eller önskebilder. Och för mig och många andra så kapas allt mer och mer alla gamla minnesbilder. Det går inte att hitta dom i tanken längre.

I full fart – men ändå i stillhet – pushas vi framåt – uppåt. Vi pushas till att verkligen leva i Nuet. Utan vare sig bakåt- eller framåttankar att luta oss mot. Vi leds samtidigt allt djupare in i oss själva – kopplar upp/in oss på vårt stora verkliga Jag. För att skapa ett helt nytt Liv – en helt ny verklighet.

Det går inte att bestämma att ”sen eller i morgon gör jag det eller det” – för de flesta sådana målinriktningar stoppas – genom att lusten – viljekraften helt uteblir ”när det skulle vara dags”. I stället måste vi helt utgå från Nuet – om vi släpper taget om ”jag skulle ju göra …” — så ‘helt plötsligt’ så kan viljekraften komma fram och det känns helt rätt att göra vissa saker. Allt som andas tvång – att vi/någon del av oss ”bestämt” att då skall vi göra det eller det – måste lösas upp. Och görandet måste ske i samklang med att alla inre aspekter är med på det. Vi måste ”vara i alignment” med vår högre vilja – vårt kärleksfulla Jag . Vi måste invänta denna ‘alignment’.

(Sen vet jag att det också finns dom som har fullt upp och massor ”att göra” – och var dom befinner sig i utvecklingen vet jag inte. Men jag skriver om alla oss som har löst upp eller håller på att lösa upp alla gamla tvångs-göranden och som är i full process med att lyssna på och hitta in till sitt Stora Jag)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Att vara i detta nolläge – ingen bakre plattform och inget riktmärke eller mål framåt – känns förstås väldigt konstigt. Att det är så okänt allt det som ligger framför oss och inget att lägga tankarna på i det förflutna – det kan kännas ödsligt. Men vi måste vänja oss vid denna nya verklighet – sjunka in i oss själva – där tryggheten finns. Och så småningom blir denna nya verklighet välkänd för oss och därmed inte längre skrämmande.

Vi kommer att utgå från en verklighet som är helt befriad från rädsla. All denna rädsla som vi byggt våra liv på under tusentals år – har nu till stor del lösts upp hos många. Och när den – det trygga helvetet – försvinner, så kan vi först känna det som att stora delar av oss har försvunnit. Och det är ju helt sant, då alla dessa gamla aspekter av oss har dött bort. Och självklart är vi inte längre vårt gamla jag och självklart har hela vår verklighetsbild förändrats. I allt detta är det ‘naturligt’ att vi inte längre fattar vad ‘livets mening’ riktigt är. Vi är så nya och vilsna ännu i allt detta nya. Men att vi är på väg mot ‘det riktiga livet’ – där frihet och innerlig kärlek till oss själva och Livet – bortom allt gammalt rädslotänkande – det är absolut säkert <3.

Inte lätt att sätta ord på tomhet och nolläge ….och  en helt ny verklighet som ingen förut har upplevt. Vi plöjer helt ny mark – tar helt nya vägar – stund för stund.

Ville förmedla bilden av de stora öppna fälten – det totalt okända – att vår uppgift är att helt acceptera att framtiden är mer eller mindre okänd – helt blank – när vi ser från vårt nuvarande  NU….

***Besök gärna också min blogg – Foto och Tankar – länk till höger – eller här:
https://gunillasolarasfototankar.wordpress.com/

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

