Djupt därinne …

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag vill dela med mig av insikten att — trots att jag renat, rensat, befriat och omvandlat mitt känsloliv i snart 30 år nu, så återstår dock ännu en del mycket djupa fickor  av sorg. För oss gamla själar har resan varit lång. Jag delar med mig denna lilla video som – om du ännu berörs av denna – får inse att du har kvar sorg i hjärtat, som måste helas och släppas ut.

http://www.newsner.com/2016/03/flickan-doer-paa-sjukhuset-1896-120-aar-senare-beroer-laekarens-ord-fortfarande-tusentals-svenskar-till-taarar/  .
I denna reningens tid är det viktigt att vi vågar möta och känna allt som vi gömt undan. Annars kan vi aldrig bli fria själar och uppleva det äkta större Livet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Själv upplever jag genom denna enormt sorgliga vackra sång – hur jag aldrig har stått någon riktigt nära – aldrig känt mig älskad på djupet – alltid utan någon som varit omtänksam – alltid varit ”vuxen”. Denna längtan ”hem till mor” som aldrig blir verklighet … denna stora övergivenhet …
En livslång nedtryckt längtan som består om vi inte befriar oss. Det kan vara sorg efter far, mor, barn eller liknande … – längtan efter närheten – sorgen över att ‘inte få vara med i livet’ – att inte få leva Samtidigt är sådan sorg och övergivenhetskänsla ett resultat av bl a tbc- och cancer-tankeprogram!Alla våra s k diagnoser”sjukdomar” utmynnar från vårt programmerade tankemönster – nedärvt i generationer. Och som nu skall transformeras!!!

Det gäller att inte bara tänka på det sorgliga, utan att överlämna sig åt själva känslan i det hela! Det är inte farligt att känna känslorna (man dör inte av känslorna! – men låter man bli, kan det inte helas…

De som inte berörs kanske ”tycker” att det är fel att ”frossa” i lidande, men det är oerhört viktigt att våga känna — och därmed bli  fri på riktigt. Jag hör på nätet att flera vägvisare upplever liknande djupa sorg – sorg som vi helt trodde att vi arbetat oss igenom förut.

Hos mig gör det även fysiskt ont i hjärtat och lite dubbelslag ibland (det är inget farligt, utan bara tecken på rening och transformation) Men det är inget som -åtminstone hos mig – försvinner efter en djupdykning – utan det finns troligen flera djupa lager som måste gås igenom – dag för dag … Samtidigt känner jag att jag kommer allt närmare mig själv. Och det är ju det som är målet – att komma Hem till sig Själv! Och inte längre längta efter någon eller något utanför oss själva. Inga gamla minnen av saknad, sorg, övergivenhet mm.

Jag känner samtidigt att denna längtande sorg – denna hopplöshet inför livet – är direkt kopplad till nuläget – denna längtan till ”något” — är alltså befrielsevägen till att äntligen komma Hem till sig Själv – genom att först uppleva den gamla sorgen. Och att aldrig mera överge – sig Själv. ❤

Att komma Hem till sig själv blir allt vackrare och tryggare … ❤

Energierna nu innebär att vi scannas av, av våra hjälpare, Högre jag mm – scannas av för att alla ev kvarvarande fickor skall genomlysas — min Ande visade mig en ‘snabbköpsscanner’ som jobbade på.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

