Med kärlek till ”Djävulen”

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKänner mig manad till en liten kärleksbetraktelse till den aspekt i Spelet som många kallar Djävulen.- eller Satan. Denna mångfacetterade Kraft/aspekt är lika Gudomlig som alla andra aspekter i det illusoriska Spelet. Denna Kraft har varit helt nödvändig! för att få oss att uppleva hur det är att vara fullständig människa på Jorden – för att driva oss ner i det materiella – för att samla en massa erfarenheter – innan vi nu vänder tillbaka Hem till vårt Sanna Stora Jag igen. 

Att som de kristna hela tiden besvärja och förbanna ”Djävulen” – ”Satan” blir till en ständig kamp mot sin egen mörka sida – i st f att lyssna på den rösten och försonas med den. Och längst ner i botten – bakom den ”djävulska rösten” sitter det Inre Barnet och gråter – i känslan av att aldrig duga – inte vara älskad ”om man inte är enbart ‘snäll och god’ och lydig”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Att inte lyssna på och försonas med sin egen ”Djävul” blir till en ständig kamp! Försök till ständig kontroll av stora delar av Självet – och därmed stryps Livsströmmen. Ofta följer yttre dömande av andra med – förutom det ofta omedvetna dömandet av sig Själv.

Utan accepterande och försoning med vår inre ”djävulskraft/aspekt” kan vi aldrig hitta vår egen oskuldsfullhet!!! Bara oskuldsfullheten kan ge oss äkta glädje och lätthet i livet!

Utan Djävulskraften hade denna resa för mänskligheten aldrig kunnat göras. (våra stora LjusJag hade inte kunnat stiga ner i mänskliga kroppar och undan för undan splittras ut – för att fullborda Planen). Tills det var dags att återvända – med alla erfarenheterna.

Och denna Kraft är nu lika nödvändig när vi vaknar upp och återvänder till vårt kärleksfulla ursprung. Kraften klär av oss alla vår pålagda skal och rustningar – tar oss in igen till vårt Hjärta.

Stor Frid och Tillit uppstår när man äntligen älskar absolut alla delar av sig själv – när inre domaren och kritikern blir accepterad och älskad – precis som han/hon är – blir transformerad till Livskraft. När inre kritikern omvandlas – försvinner all Rädsla! Man blir fullständigt Trygg! Inget kan mera hota.

(Som eget exempel – har jag i åratal mått dåligt av alla störningar i grannskapet – och har på många sätt försökt få kontroll över det hela – har alltid känt mig invaderad. När jag äntligen gett upp och vågat känna det som oväsendet drar fram i mig fullständigt (det har jag förstås gjort i omgångar förut – men nu var jag nere i bottenläget) – och där fanns bara en stor rädsla – utan direkt koppling – bara rädsla. Att sitta ner och bara känna och känna denna rädsla och be om healing. Eftersom oväsen alltid dragit fram olika rädslor – har jag försökt ‘bli fri’ från oväsendet.)
Så kan det t ex gestalta sig i det som är helt nära.

För mig har ”Djävulen” alltså bl a haft som uppgift att ”jäklas” med störande grannar – tills jag fått kontakt med min allra djupaste rädsla.

Vägen till Himmelriket kan enbart hittas – genom Det Inre Barnet – vår oskuldsfullhet

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i a New World, Livet, paradigmskifte, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

