Att rensa upp i kaoset – friheten

CIMG3247 (5)Innan jag steg upp i morse, bad jag min Ande att ge mig något som skulle hjälpa mig ur mitt pågående undrande om ”flyktingkrisen” och det kollektiva medvetandet – kaoset – oron, rädslan och förtvivlan i samhällskroppen.

Svaret – DU  behöver inte rensa upp detta kaos!” —- Nej just det …!

För – nu är det upp till alla de som ignorerat och skapat allt detta, som får detta i sina knän – eller rakt i ansiktet.

Medan alla som går före och har rensat i sitt inre inte kan ”drabbas” av något i detta kaos. Och stora delar av de som upplyst och talat klarspråk, kan heller inte på allvar drabbas – om de inte förnekat stora delar av resten av sig själva – och om de också lyssnat på sina mjuka sidor  och inte bara på sin ilska.

CIMG3827Den som lyssnat inåt på sitt inre spel – har inget direkt behov av ‘sjukvård’ – om den nu blir överbelastad.
Den som lyssnat inåt – kan inte bli ”drabbad” av något yttre våld – kan inte bli bestulen osv.
Den som lyssnat inåt – har också lärt sig omsorgen om sig själv – och kan t ex inte bli utan bostad…
Den som lyssnat inåt – har tagit ansvar för sitt inre liv och har omsorg om sig själv – och är därför i full kontakt med själva Källan – Skapelsekraften och kan därför bara skapa mera omsorg om sig själv!!!

Medan alla förljugna och de som ännu är inne i slavspelet, får möta kaoset. Alla ”hjälpare” av alla de slag – socialsekreterare, poliser, myndighetspersoner – kommunfolk m fl m fl. Alla de myndighetspersoner som gått maktens ärenden och aldrig stått upp för någon sanning. Alla de som aldrig ifrågasatt någontings rimlighet, utan bara krökt sina ryggar och tagit emot sin pengalön. De får möta sitt inre kaos och sitt slavförhållande i form av allt detta. Det är de som måste grubbla och ‘tänka’ ut lösningar – eller avgå. (Inom parentes – i min kommun har 49 soc.sekreterare och handläggare slutat under de sista 3 åren – så här sker det ‘utveckling’ – och man vill ge nyanställda förtur i bostadskön …)

Och de som förnekar sitt inre våld på sig själva – sina aggressioner mm – blir de som får möta kaoset mera direkt.

CIMG3822Allt i Gudomlig ordning – och helt enl naturlagarna och energispelet. Så att alla till slut vaknar upp ur sin dvala – så att slöjan av illusion löses upp – även för dem.

Så den största lösningen – befrielsen är alltså att på allvar fokusera på sig själv och sitt inre spel – lyssna känna – vara stilla med sig själv – sitta ner och känna det som känns. Och inte rusa iväg och agera på yttre stimuli. Men de som ännu skall upplysa – må göra det.

Att nu se alla desperata försök av makthavare, myndighetspersoner och andra slavar att reda upp kaoset – som ju nu måste bli fullt synligt och högljutt i alla media – ja, det är deras problem.
Men för mig: – Inte mitt bord längre … ingenting blir bättre för att jag simmar omkring i den kollektiva kaosgyttjan. Jag bestämmer själv mitt fokus.

Allt är speglingar – vårt inre – blir vårt skapade yttre – inifrån och ut (inte tvärtom!).

CIMG3821

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

