Från Scratch

CIMG3247 (5)Delar med mig av hur det kan gestalta sig efter det stora Skiftet. Exempel på hur det kan kännas – upplevas – åtminstone för alla som går före. Hur det sen gestaltar sig för nivåerna där under, vet jag inte riktigt.

Högre källor har meddelat att vi nu har nått en nollpunkt – och min Ande påminde att allt nu börjar från Scratch. Allt är fullt potent – dvs har själva Skapelsekraften med sig! — Men! – eftersom vi har flera olika inre aspekter som är villiga att göra saker och försöka på nytt, så blir det till ett inre kaos. Och resultaten blir inte alls det vi väntat oss och glädjen är inte riktigt med. Vi vågar saker, men det blir inte så kul.

* Eget exempel – under natten skulle jag plötsligt rycka in som präst i kyrkan, för prästen hade bara försvunnit. Jag våndades för hur jag skulle kunna stå i predikstolen och predika (men jag tänkte att det får min Ande bestämma då) och komma ihåg alla ritualer osv. Och jag hade en massa annat att göra så jag kunde inte förbereda mig.
När jag var på väg till kyrkan hade plötsligt prästen dykt upp – men hon/han hade grävt ner sig djupt i det jordiska och ville bara vältra sig i detta, så det skulle inte kunna bli någon gudstjänst. Så det hela bara löstes upp …. 
(Helt rätt av prästen – som behövde jorda sig och sluta flyta ovanpå –  sluta se sig som ”bättre än”. Vi båda prövade på att göra något nytt.) Och jag var beredd att falla in i det gamla Spelet, med alla dess ritualer och måsten!

CIMG3699* I en annan sekvens köpte jag plötsligt 7 bilar (olika sätt att färdas i livet) – bara för att ‘jag hade ju pengar till kontantinsatsen’. Men 4 fick genast gå till verkstan … och jag började tänka på hur jag skulle ha råd att betala hela bilarna.

*Jag och min inre man skulle göra nåt kul men först fick jag honom att klättra högt upp i ett träd, (jag hade varit där förut) för där fanns några päron som gick att äta, men de var mycket skorviga och började ruttna. Han sa att han nu började må illa – det var för högt – och jag sa att – ja jag fick också ligga ner och vila hela dagen igår p gr a det. Och besvikelsen att – nu kunde vi inte göra det där roliga.

Några exempel på hur det kan kännas – så här långt – med våra Nya Jag. Bl a hur jag i det yttre också försökt att beblanda mig med det Gamla Paradigmet – vilket inte längre är meningen för mig.

Och natten innan kände jag mig lockad att gå in på ett mysigt ställe och köpa några förpackningar som skulle ge samma mys.(Jag hade ju pengar.) Allt där var mjukt och lyxigt på nåt sätt.  När jag skulle betala – insåg jag att det var rent ‘knark’ – och jag kunde distansera mig lite grann. Men jag kände det mjuka myset, och hur lockande det var. Och kvinnorna såg fram emot belöningen – festen i parken – där de kunde få vara med ‘den där mannen’ (allihopa) – mysmannen – gurun. De var helt inställda på att följa den mannen i st f att följa sig själva.

Jag prövade alltså på nya saker – nu när jag kunde! Allt är fullt potent – dvs den/de inre männen är med! Men då gäller det att vi sovrar och lär oss att bara utgå från hjärtat och fokuserar på det vi verkligen vill – det som ger äkta glädje. (Den inre kvinnan måste känna av vad som är verkligt gott och vad det inre Barnet har för behov – vad som ger sann Glädje och Frihet.

Men det är helt ok och ‘nyttigt’ att ha gjort dom försöken – så man vet/känner dess återvändsgränder. Och sådana försök bör väl också kännas av även på de lägre uppvaknandeplanen – att de är återvändsgränder…. (Men man bör absolut inte i det yttre ‘pröva på ‘äkta’ knark’ – då det ger bestående skador i den inre kommunikationen!)

Och naturligtvis känns alla sådan försök – både i det yttre och i det inre – också i kroppen – all överansträngning, kaos osv  – men allt är helt OK – inget är fel – bara expansion – utveckling! Men man får ju ta hänsyn och ansvar för sig själv och sluta överanstränga mm.

**************** Läs också andra bloggen Foto och Tankar – länk till höger

CIMG3705

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Från Scratch

  1. Ping: September 29 – när alla motstånd är upplösta … | Gunilla Solaras Foto och Tankar

Kommentera

