Det hela är väldigt enkelt ….

CIMG1845 (2)För en kort stund kände jag – hur enkelt allting egentligen är – bortom Spelet – bortom alla pålagda begränsningar – bortom alla stoppande dömande tankar och känslor. Bortom ”jag borde kanske” – bortom all jämförelse med andra osv. I själva Livsströmmen – i Flödet – är det ju ”bara att vara” – ingen som dömer eller säger åt dig eller stoppar din egen inre vilja – ditt Högre Jags vilja – ingen rädsla osv. Jag behöver inte veta något – ingen gammal kunskap kan leda mig rätt. Ingen kontroll kan hjälpa mig. Det är bara att flyta med och se vart Livet leder mig/dig. Alltid trygg i vetskapen att Skaparen och mitt Högre Jag har allt ”i sin hand”.

Det gamla Spelet har krånglat till precis allt – har snurrat in och kontrollerat varenda liten sekund. Och därför tror vi att också framtiden måste vara krånglig och kontrollerad. När det i stället nu fordras att vi ger upp all kontroll och inser att vårt Liv skall levas genom lätthet, glädje och hjärtats vilja.

CIMG1967 (2)Att komma hem till sig Själv är detsamma som att inte längre bli fångad av någonting utanför oss själva. Att inte längre söka någonting i den yttre världen. Att i den djupaste grunden av sig Själv, känna att ”Här är mitt Hem!” Mitt Hem finns inom mig!!! Att tycka om och älska det lilla Barnet inom – vad som än sker och vilka känslotillstånd som än kommer fram – säga till sig själv: – Jag älskar dig!” ”Jag älskar dig!” ”Jag älskar dig!”

Att vila i Sig Själv.

Genom att fokusera inåt sig Själv och släppa yttervärlden, ger man också andra runt om livsutrymme att vara sig själva – man sänder helt enkelt ut befriande självständighetsenergier. Man är öppen – utan att ta in andras energier/spel/trauman mm.
—-
*
En annan insikt –
om att vår kropp är skapad exakt så som våra tankar och känslor just nu är! En exakt spegling – skapelse av vårt undermedvetna just Nu. Det går inte att lura kroppen genom vad vi äter eller genom träning – inte genom ”mediciner” eller en massa annat – det är alltid de djupaste tankarna och känslorna om oss själva som styr hur kroppen skall se ut eller hur den mår! Så det är absolut negativt att tänka eller säga till sig själv att det är något fel på utseendet – eller kroppens tillstånd! Man måste älska varelsen inom och bakom kroppsskepnaden ! 

Kroppen kan absolut inte vara annat än vårt samlade tanke- och känslopaket – såsom den/det just Nu ÄR. Allt är ETT. 

CIMG1975

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

