Den helade soldaten

CIMG1845 (2)Ett Gudomligt tack för TV-serien ”Tannbach – ett krigsöde” – om människor vid krigets slut och sen allt spel som pågick efteråt.. Och andra serier om 2:a världskriget först och främst! Det hjälper mig och massor av andra människor att försonas inom och se människorna bakom alla roller som vi spelat i Spelet.

Jag känner nu stor kärlek till alla inblandade – soldater och offer och alla däremellan. Hur komplext hela Spelet varit – inget svart/vitt spel. Soldaten som alltid gjort sitt bästa för att lyda order, för att han trodde att det ändå var det bästa han kunde göra. Alla kämpade på olika sätt för sin egen överlevnad. Ett ständigt hot. Och rädslan för straff i alla dess former.

Jag känner mig nu helt försonad både med den tyske soldaten – inkl Hitler och den ryske soldaten!

CIMG1882Det står en soldat vid Volga strand – han vaktar hem och fosterland

I sin nöd, sjunger han –
”Har du däruppe mig alldeles glömt?
– Om kärlek har jag så ofta drömt.
Du har så många små Änglar hos Dig
Skicka ner en av dem till mig”
(Volgasången)

Längtan efter kärlek i någon form – efter att komma hem – längtan efter familjen – längtan bort från misären – från de omänskliga förhållandena …

Yttre soldater är alltid speglingar av våra inre soldater, som båda har kämpat i de allra hårdaste miljöer och med människoovärdiga omständigheter. Allt har ingått i Spelet.

Att spela rollerna i det separerande Spelet ut i sin fulländning – har varit målet för en stor massa – och vi har lyckats utomordentligt väl – så att vi helt glömde vilka vi egentligen ÄR. Nu är vi på väg Hem – till vårt Sanna Jag. Försoning – Fred – Frid – Frihet – Kärlek – Liv

Må du välsignas ❤

CIMG1860

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

