”Till slut är vi alla tillsammans”

CIMG1845Min Ande påminde så mjukt – när jag låg i badet för att värma mig –
Till slut är vi alla tillsammans – samlade som EN! Och detta är vi ju redan, fast inte precis medvetna om det. Många av oss uppvaknade känner det dock allt mer och mer.

Det är hög tid för hela Mänskligheten att börja komma ihåg. Vi kommer inse att – alla Människor –  alla våra Högre Jag –  alla Änglar – Uppstigna Mästare – alla Galactiska vänner – alla andra vänner från andra planeter – Jorden – hela vårt Universum och alla Universa – Gud – Källan – är ETT. Vi är totalt sammanbundna!

CIMG1838

Vi förenas nu snabbt genom våra hjärtan. Att känna denna Enhet/tillhörighet blir – när vi odlar den – till en allt större Frid inom. Då allt ”därute” speglar vårt inre. Om vi kan känna att vi som EN Mänsklighet tillsammans har gått med på att göra denna resa genom ett separerande Spel på Jorden – först – för att nu fullständigt vakna upp till vårt Sanna Jag – vårt LjusJag – vårt ÄnglaJag.

Denna tröstande röst gjorde att jag verkligen kände att jag inte är ensam … jag kände Helheten bakom och i hela detta Spel – denna resa.

Själv övar jag mig nu att tänka känna och säga – (efter Matt Kahns vägledning):  – ”May you be Blessed – Må du välsignas!” – till det mesta som ev berör mig från det yttre. Det må vara negativt eller positivt. Detta inte för att bli något slags helgon, utan för att ju mer vi kan välsigna allt och alla runt oss – desto mer välsignar och älskar vi alla våra inre aspekter som ännu berörs och tvivlar.

Men det kan också innebära att vi bara släpper taget och låter ev sorg och besvikelse få komma fram en stund – att vi godkänner allt inom oss – bara accepterar, så det kan frigöras. En Balans mellan att lyfta och neutralisera – och att lyssna på vårt inre Barns ev gråt. 

CIMG1830

Missan avvaktar – kallt ute …

Samtidigt pågår det åtminstone inom mig – liksom en skolperiod för mina högre aspekter som stiger ner – att de får möta delar av det jobbiga Spelet (inte de värsta dock, då de är avklarade och låg på så låga frekvenser så det Högre kunde inte gå så långt ner). Men nu får Jag/mitt Högre Jag uppleva en del dysfunktion – men alltid med en känsla i bakgrunden ”detta är ett Spel”.

T ex soldaten som nu böjt sig och lyder det Högre – får bli inkvarterad tillsammans med andra i ett kallt utrymme med stengolv, och någon säger att det skall komma madrasser…  att lyda och samtidigt överlämna sig till det Högre syftet. Fullt medveten om att möjligheten att inte lyda finns … Att ändå lita på det Goda bakom det hela. Surrender. Samtidigt ger det medkänsla med allt vad soldatlivet har inneburit för män och manliga aspekter inom. Att vara soldat i Spelet – både yttre och inre – har ju verkligen inneburit ett hårt liv.
Bara en av skolövningarna …

En total integrering av det Högre – ända ner i de kvarvarande lägsta frekvenserna. De lägre blir omvandlade – kommer ihåg sin sanna natur – och blir inte bortträngda eller bortglömda.

KÄRLEK

CIMG1853

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

