Upplösningstillstånd

CIMG0861 (3)Delar med mig av min inre nattliga transformation, som verkligen visar hur ‘läget’ är just nu – för mig och för alla andra. De flesta vet förstås inte om vad som sker med dom – det bara ”händer”.

Då jag inte vet vad jag skall göra tänker jag att jag kan lika gärna titta in till en gammal grupp människor (Enhetspartiet) – när de skall ha möte. Mycket folk på väg in – någon jag tycker mig känna igen – tar ur några papiljotter – håret är ännu blött – ”måste hitta en spegel” – men ”herrarnas” är ”damernas” och sen tvärtom – vet inte vart jag skall gå.

— Smörjer läpparna med cerat – men det var läppstift – försöker jämna ut det med fingret – men munnen är bara en sprucken spegelbit, så det går inte att jämna ut. Letar efter mina två bärkassar, men den vackra blåvita har någon redan burit in – i den andra letar jag efter min spegel – men det som först liknar flera speglar, upplöses till trasiga kartongbilder.
— Kan inte göra något av mitt utseende och tänker att de där inne kommer inte att känna igen mig.

CIMG1235— En jättesöt sminkad och välfriserad ung kvinna (liknar -obs bara liknar –  Självkänsla nu Mia Törnblom) – kommer bredvid mig och säger ”Jag mår så illa – av min cancer” – jag gråter lite och kramar henne och säger att jag vet att många nu har cancer, men jag vet att de skall ta sig igenom det. Men hon bara fortsätter med sitt strålande utseende …. masken är vältränad.

Ja så blir det när de yttre speglarna löses upp och bara det egna inre är det som gäller. (Eller för de som ännu är beroende av speglar – masker – som ännu inte lyssnat på sitt sanna sårade övergivna inre). Det mesta av vårt både beteende och utseende – vår kontakt med omvärlden har varit/är betingat av hur det skall tas emot ”där ute”. När all denna spegelletning försvinner känns det förstås både märkligt och befriande. Jag kan tänka att man, för alla de som ännu letar speglar, troligen känns konstigt att möta – ingen direkt energikoppling. Men för de som också blivit av med sina speglar, kan ju äkta möten ske.
Samtidigt känner man sig verkligen som i ETT med hela mänskligheten – man är varken märkvärdigare eller mindre än någon annan.

Alltmedan det ännu går omkring massor med människor med allsköns masker – i försök att dölja – springa ifrån sina sjukdomar – sina negativa tankar, utan att lyssna på dess budskap. Under all denna make up döljer sig mycket! Men de som på allvar lyssnar och ÄR i sina känslor, behöver CIMG1245aldrig skapa de kroppsliga symptomen – men tankarna och känslorna bakom är desamma som hos de med synliga sjukdomar.

Sjukdomar är alltid en Gåva till befrielse – om man lyssnar på budskapet. De kroppsliga symptomen (liksom olyckor och likn.) är den yttersta anhalten där det visar sig att man inte älskar sig själv – innerst inne.

Som ”vägvisare” känns det också förstås konstigt att visa upp den inre upplösningen – inga raka spår eller logiska vägmärken. Men det är bara att inse att alla måste upplösas! Vare sig de vill eller inte. Så att vi i stället kan bli våra Sanna Jag – det Jag som har full kontakt – har förankrat det Högre Jaget ner i kroppen och bara låter oss styras av det – i stunden – i Nuet.

Absolut inga masker kan bli kvar. Vi möter Världen precis såsom vi är – just Nu.
Vi löses upp totalt inom – inga gamla ‘etiketter’ stämmer längre – precis såsom allt i vår omvärld löses upp. Ingen gammal plattform – inget gammalt ”så här brukar jag göra och bete mig i den och den situationen”.  — Det är nu bara att flyta med – följa Flödet …. och samtidigt inse att detta är en total nedrustnings- och nedbrytningsprocess, så vår fulla Kraft är ännu inte samlad. Och vi behöver mycket sömn och ‘tupplurar’.

Speglarna krossas – upplöses – de var ju aldrig vårt Sanna Jag.

********* Läs gärna också min andra blogg Foto och Tankar . länk till höger

CIMG1249

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

