Ett Reningens och Frigörelsens År

CIMG9267 (2)Det här året har varit ett otroligt Reningens År. Och för många av oss föregångare säger Högre källor att det skall vara relativt färdigrensat nu. Och det kan man ju hoppas .på .. För de som kommer efter återstår troligen mera rening – men allt är bara till för vårt eget bästa – för vårt helande av oss Själva, Mänskligheten och Planeten. Vi rensar och lyser upp vägen hem till oss Själva och till den Gudomliga Källan – som bara kan hittas inom oss.

Alla slags rädslor måste komma fram – både i den personliga sfären och i samhällsmaskineriet. Och om vi är visa, så säger vi till oss själva – ”tack för att den här rädslan äntligen kommer fram” – för den kommer bara upp för att lämna mig!

CIMG1124 (2)I mitt eget liv
Helt överraskande rädslor kan komma fram – som t ex – när jag mitt i natten tittar ut genom fönstret där mina katter går ut och in – så springer i full fart en mycket tanig räv över min uteplats och längs med husgrunden. Och plötsligt är jag jätteängslig för mina katters skull. Räven var säkert utsvulten … och -12 grader…  Och en väninna ringer och säger att hyresgästföreningen (som jag inte är med i) förhandlar om att bara reducera hyreshöjningen för medlemmarna och låta andra betala en högre höjning … vad vet jag vad dom kan hitta på nu – inga jordiska lagar verkar ju gälla längre. Men allt sådant kan jag bara överlämna till den Högre makten och låta rädslan tona bort.

När jag har nattliga inre upplevelser av råttor, sniglar och annat mindre trevligt, påminner mig min Ande – ”Var glad för att det nu lämnar dig!”

När man går in i och fokuserar på  upplösningen av hela det kollektiva spelet och ramverket – samhällsstrukturerna – så känner nog de flesta av oss det som en rent hopplös sörja – men som man ändå i bästa fall kan släppa taget om. Och då kommer man också närmare de rent personliga rädslorna. Och alla alla slags rädslor måste komma fram för att kunna lämna vårt system – lämna både cellerna och tanke-känslosystemet.

Och rädslorna finns för att vi har massor med inre röster som säger att vi inte är älskade såsom vi är. Och då sker det bästa helandet genom att vi faktiskt älskar alla dessa kritiska röster – för då känner de sig älskade och behöver inte fortsätta göra motstånd.

De kritiska rösterna tillhör vår programmering och har ingått i spelet och haft just sin uppgift – alla röster är lika älskade och utmynnande från Gud – Källan.

CIMG1134Jag vidarebefordrar och utvecklar Matt Kahns vägledning om att:
Säg och försök och känn: ”Jag älskar dig” – till ditt eget hjärta – vid varje jobbig känsla som dyker upp – Andas – lägg händerna över hjärtat och säg ”Jag älskar dig”.  – minst 3 gånger.
Säg det till den delen av dig som kanske känner ”usch jag orkar inte med den här jobbiga världen : ”Jag älskar dig!”
”Usch vad trött jag blir på dom där”:”Jag älskar dig!”
”Varför får jag aldrig …”: ”Jag älskar dig! Jag älskar dig som är så besviken.”
”Jag älskar dig som är arg”
”Jag älskar dig som känner avsky”
”Jag älskar dig som känner dig ensam”
”Jag älskar dig som är så prövad”
”Jag älskar dig som hatar allt!”
”Jag älskar dig som är rädd att dina pengar tas ifrån dig!”
”Jag älskar dig som är så rädd öht …” osv osv …

Om du inte direkt kan känna att du älskar – säg det ändå – till slut öppnar du dig för att ta emot din egen kärlek för dig själv. Upprepningen  lönar sig alltid!

Motstånden mot allt det negativa som händer bevarar det negativa – ända tills du släpper taget om det – då kan du befrias och därmed också lösa upp det samhälleliga.
Dina egna motstånd mot dig själv och samhället – hindrar dig själv från att älska dig själv. De hindrar, delvis, Kanalen till ditt Hjärta och till den Gudomliga Källan. Det är som ledningar som igenkorkas av lera och slam. Men alla drivs mot sin egen rening – sin egen klara Kanal inåt, så ingen lämnas utanför eller bakom 🙂

Känn ömhet för det lilla Barnet inom dig – den som känner själva känslan – vilken känsla det än är!

Själv upplever jag det nu som att de kvarvarande rädslorna skjuter ut som raketer – plötsligt upp och ut i rymden …

Och det Nya Året leder oss vidare i upptäckten av allt mera av vårt Sanna Stora Befriade Kärleksfulla Jag – alltmera Hem – i vår egen Trygghet – i Nuet.

CIMG1138

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

