I Tiden – Ur Tiden

jag1 (3)Förklaringen från Högre Källor påminner om att meningen och ‘nyttan’ med Tiden för oss är – att se och uppleva att vi hela tiden expanderar! Om vi skulle vara i ett helt upplöst Nu, skulle vi uppleva alla Nu samtidigt. Och då skulle vi ju inte uppleva att vi verkligen lever!.

Tiden blir till olika mätpunkter – fokuseringspunkter så vi kan se att vi och omgivningen hela tiden förändras och alltid expanderar. Innan uppvaknandet expanderade vi vårt medvetande ner i materien – Nu expanderar vi medvetandet uppåt – tillbaka till Källan och tar med oss Moder Jords alla lägre riken. Vi har alltså också expanderat medvetandet i själva Moder Jord. Allt har och fortsätter att utvidgas – höjs i frekvens.

Och! – Tiden och expansionen har som uppgift att ‘hela tiden’ ge oss mera insikter om  oss Själva! Vi växer ständigt!

För många år sedan fick jag av min guide hjälp att från ovan se – hur Tiden var som trådar med fästen som gick ner till varje enskilt Nu – utmynnande ovan från Helheten. Och att trådarna kunde dras upp och bli till Helheten igen … Kanske abstrakt, men ganska tydligt för mig iaf.

JordenFrån ovan säger ‘dom’ att vår Planet nu lyser som en gnistrande juvel…  kan vara bra att påminna sig om när vi ännu tycker att mörkret verkar dominera. Men så är det inte!

För alla uppvaknade gäller det dock att aldrig någonsin mer låta sig domineras av Tiden. Utan Tiden får liksom i stället ‘hänga med oss’, när vi i stället följer vårt Högre Jag – vår Ande.

Om inte Tiden ännu fanns på något sätt alls – skulle vi inte märka att vi lever.

Men att få förklarat att Tiden just finns till för att vi skall expandera och lära känna oss Själva, gör att Tiden enbart har positiva förtecken. Tiden ger oss mera Liv – mera insikt om Allt i Skapelsen..

Och! – den verkliga meningen är att vi skall upptäcka – lära känna mer och mer av oss Själva – vårt Sanna Jag — och inte vad vi presterar och åstadkommer!!!

För mig blir detta till en allt större ro och frid – Tiden är absolut ingen fiende utan precis tvärtom. Inget som måste skyndas till – inget ”det där har jag inte hunnit med, eller gjort” – absolut inget fel ”att klockan redan är så eller så” – inget jag måste klara av genom någon överansträngning osv

Jag kan vila i Tiden.

Tiden är alltid på min sida!

CIMG1078

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

