Det gamla Jaget löses upp – dör och försvinner …

jagDen här Tiden är verkligen upplösningens och dödens tid. Tydligast förstås för alla som ”går före”. Det gamla Jaget har hos mig och många andra dött bort under många år nu – men nu går det verkligen på djupet.

Högre Källor har förberett oss på att allt nu upplöses – och att vi troligen kommer att känna oss tomma och vilsna. Absolut ingenting därute att haka fast oss vid. Men att vi i verkligheten inte alls försvinner, utan nu verkligen börjar bli vårt äkta Jag – vårt LjusJag.

Min egen nattliga transformation innebär bl a – att jag först blir av med min lilla kära bil – sen försvinner min cykel – sen min plånbok och de utbetalningar jag hoppats på (obs allt detta i mitt inre) – Flyttar till en mycket trängre 2:a. När min inre röst tänker säga *jag är en avatar*,   säger jag ”jag är en suicider”
Krympning av det yttre – för att bli av med alla beroenden av det yttre och alla begrepp….

För att dras till Tilliten att enbart från Källan – inifrån – kan det Goda komma.

CIMG1079Sådana motstridiga inre röster har de flesta av oss – som vi inte varit riktigt medvetna om. Vi tycker att vi vill det och det och vet vad vi vill – alltmedan motstridiga röster säger något helt annat. Att bli medveten om dom – att de kommer till ytan blir till befrielse och balansering.

– Och ang.  mina egna ‘besvikelser’ av t ex utbetalningarna, så sa ju den inre rösten att de är ju redan med på utbetalningarna från försäkringskassan (men besvikelsen var det första som kändes). Och att jag flyttat till en mindre 2:a skall ju ses i ljuset av den ‘förra inre flytten’ som ju var till en f d dödscell (nu uthyrningscell och jag hade nycklarna). Och cykeln, var ju faktiskt min gamla cykel … men  besvikelsen fanns där. Och – om bilen ev skulle försvinna, så har min Ande någon högre mening med det – som är för mitt allra bästa….

Så fram kommer alla slags nedgrävda besvikelser – för att ses igenom. Min Ande säger nu att ”allt är nu transparant”.

Så Nuet innebär – död – på gränsen mellan liv – död – liv – kan man känna det som att ‘jag kan lika gärna dö – som att vinna högsta vinsten eller något liknande.

Och vår kropp omvandlas samtidigt – trots att vi tycker det är ”samma gamla kropp” – så är det omöjligt – kroppen – cellerna – omvandlas hela tiden i takt med vårt förhöjda tankeprogram. Det är genom vår kropp som vi skall skapa Den Nya Världen. Vi skall vara fullständigt förankrade i denna vår kropp – det redskap vi fått för att vandra på Jorden. Kroppen kan  dock säga ifrån på många vis – ge smärta och annat, när gamla begränsningar kommer till ytan. Men allt är i helandets tjänst. (T ex som hos mig – kan det kännas som om ryggen nästan går av, då den gamla inre manliga presterande tvingande rösten inte vill vara med längre.)

CIMG1106I samhället kan man nu iaktta hur det vimlar av människor som förgäves försöker bli av med sitt mörker – sin ilska och besvikelser – genom att skylla stort på andra – leta villiga syndabockar. Ack så de krigar – utan att ta eget ansvar. Men det är ju också en hjälp för syndabockarna att se vad de drar till sig p gr a sina egna skuldtankar och dömandet av sig själva. Det gäller att inte svälja – ta in något som man beskylls för! För det är inte sant. Ingen är skyldig för att han/hon ÄR det han/hon ÄR! Det har bara ingått i Spelet att döma så.

När det känns jobbigt är det till hjälp att – gå in i känslan av att ‘jag håller på att lösas upp – det är precis som det skall vara’. Flyt ihop med omgivningen – släpp all muskelspänning i kroppen – tänk inte – bara var och känn. Kämpa inte emot upplösningen – utan överlämna dig helt och låt det gamla skalet och alla motstånd lösas upp.

Det gamla Jaget dör – för det har bara varit en förklädnad – och nu skall vi koppla in/upp oss på vårt Sanna Jag – vårt LjusJag – det Jag som går bortom allt dömande och tudelning av gott eller ont – rätt eller fel. 

Åter till Kärleken – Mjukheten – Ömheten – den sanna Kraften – till att vara obegränsat snälla mot oss Själva – se på oss Själva med milda ögon – och inse vårt Ljus och också vår verkliga Skaparkraft.

CIMG1102

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

