Alla skall med …

CIMG0860Min Ande – mitt Team gav mig en sådan (för mig) klar bild innan jag vaknade upp idag. Som visar hur vi alla dras uppåt. Och jag delar min enkla skiss här – jag såg lite mera destruktivitet på de lägre stadierna, men det kan jag inte rita…

För mig var det en så förtröstansfull bild – att se hur alla är på väg uppåt. Och det sker genom att alla går just sin väg framåt – uppåt. Vi behöver inte dra upp andra, utan alla följer automatiskt med uppåt.

CIMG1015 (2)Vi dras liksom på den mittersta ledstången – Skaparens vilja ständigt uppåt. När det ena lagret går uppåt, följer det andra automatiskt med!

Och samtidigt kan vi – och det är viktigt – att släppa taget om de lägre stadierna. Vi behöver inte delta i det gamla för att förändra – utan det lägre följer med automatiskt! (Det gäller förstås om man med öppna ögon sett och accepterat Spelets och sitt eget bottenmörker.) Vi kan leva separerat från det lägre och ändå ingå i Helheten.. De lägre kommer undan för undan att bättre smälta in i de nya högre stadierna….

CIMG1022Och det är trösterikt också för att – detta också gäller alla våra egna inre aspekter. Alla de djupaste mönstren – det djupaste mörkret – splittringen smälter ihop. Både inom oss och i kollektivet.

Alla våra gamla släktmönster – gener – DNA. Alla gamla destruktiva relationsmönster skjuts uppåt på Den Gudomliga viljans ledstång.

Alla gamla sätt att ta sig fram – bygga vägar tonar bort och ersätts av helt nya sätt – och om de görs rätt, sker de utan speciell ansträngning – genom att man inväntat den rätta tiden – när alla aspekter är med – Den Gudomliga Viljan samlad. När man är i ”alignment” med sin livsglädje.

Bilden kom efter nattens ganska arbetssamma upplevelser av att plöja nya vägar i Moder Jord – inte bara på ytan. Göra nya vägar där det förut inte gått att göra vägar. Lösa lösningar – som blir till att överlämna sig i varje Nu – för vi tänker ännu delvis på gammalt vis hur man ”gör vägar”.

Och jag minns nu den sköna känslan förmedlad i bilden ~~ att jag inte behöver delta i detta gamla absurda och icke kärleksfulla mera.

Och vägarna sker hela tiden i samarbete med Moder Jord och hennes material. Ingen separation. Vi använder ”leran”.

Därför kan vi ännu uppleva det som trögt att bygga det nya – men vi måste ha alla våra inre aspekter med oss och vi måste använda ”leran”.

Så stiger både Vi och Moder Jord tillsammans uppåt. Både materialet – leran och vi stiger uppåt i frekvens – till högre – kärleksfullare dimensioner.

**** Läs gärna min andra blogg också Foto och Tankar  – länk till höger 🙂

CIMG1014

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

