”Det är det nya som gäller nu!”

CIMG0860För alla oss som sett igenom Spelet och till största delen lämnat det bakom oss, så gäller det nu att hela tiden säga till oss själva att – ”Det är det nya som gäller!” 

* För varje ”negativ” nyhet – för varje absurditet som blir synlig – på nätet – i tidningar, tv osv : Säg och tänk: ”Det är det nya som gäller!” ”Det där gäller inte längre!” – ”Det där är bara för de som ännu är kvar i Spelet!” ”Jag släpper taget – för det löser ingenting genom att jag ”tycker att det är fel!” Det löses upp utan min inblandning! Skaparen har full kontroll!

* Verkar pengarna kanske rinna iväg lite snabb – ”Det är det nya som gäller!” Känn att Universum bara vill ditt allra bästa och alltid ger dig pengar till allt du behöver.
Tänk: ”Det är nytt nu. ” (Det gamla gäller inte längre!!!!) ”Det finns hur mycket pengar som helst i Universum – ju mer jag litar på att jag får vara och bli allt rikare – desto mera pengar kan jag ta emot!” ”Jag litar på mig själv att jag också kan ha ett balanserat ansvar för det hela.”

CIMG0984* Är det något som du måste ‘ta tag i’ och du drar dig för att ”det kanske blir dyrt — Tänk: ”Ja men det ordnar sig säkert – och ‘ta tag i det’. Det är det nya som gäller!”

* Kommer tankar på olika relationer till  släktingar eller andra människor upp – som kanske inte fungerar så bra – Tänk: ”Ja men det är nytt nu!”. Jag är älskad av mig själv och hela Universum – det är det som är det viktigaste!” Allt annat ordnar sig – i rätt tid.

* Varje ev oro som kommer upp – ”Det är det nya nu som gäller!” Släpp taget! ”Skaparen vill att jag skall känna mig älskad och ha det bra på alla sätt!”

Vi har nästan omedelbar manifestation nu – och ju positivare vi kan känna och fokusera på lättheten – vara i flödet – desto mera direkt positiva resultat skapas.

Ett eget litet exempel – Idag fick jag äntligen lust och energi (mot tidigare bara olust och motstånd) – att åka och byta torkarblad på bilen. Och jag behövde bara köra in till macken, öppna bildörren och fram hoppar en kille och frågar om jag behöver service! Och direkt byter han torkarblad och lite annat. (Att de hade speciell servicedag just idag, det visste ju inte jag. Men det kändes verkligen som himmelsk timing!

Vi måste släppa taget om hela det gamla otroligt begränsande och ansträngande tankesättet- invänta den rätta stunden – dagen – vara i vårt Flöde – göra hoppet in i det rätta tänkandet -i varje stund. Ju mer vi överlämnar oss till flödet – desto lättare och smidigare blir allting. Och desto rikare kommer vi att känna oss när vi vet att vi är totalt älskade och värda vänlighet, välvilja, livets goda – kärlek.

Och jag delar den kärleksfulla vägvisaren Judith Dagley Flahertys underbara kanaliserade råd från hennes ‘team’:
”Cherish yourself!” – Vårda -omhulda dig själv – hela tiden. I tankar och i gärning. Tänk på dig själv såsom en villkorslöst älskande mor och far skulle tänka och göra gentemot dig själv!

CIMG0981

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

