Vi måste kravla oss ur det gamla programmet fullständigt

CIMG9984Vi leds – och måste ta oss ur det numera destruktiva dualistiska – tudelande programmet – fullständigt. Inget mer gott eller ont rätt eller fel osv. Det gamla paradigmet- tankeprogrammet – medvetandet, hade aldrig kunnat fortsätta, då det leder till utplåning. Så att fortsätta strida för de gamla inlärda resonemangen/sättet att tänka – är totalt meningslöst. (Men självklart är vissa ännu på den uppvaknandenivån då de ännu måste upplysa om mörkret. Var och en verkar på precis den nivå hon är menad att vara. – just nu.)

Och självklart måste ännu massor av gränser för destruktiviteten sättas! (Jag skriver ju och upplyser inom hela spektrat av det mänskliga medvetandet. – och alla är på olika nivåer…)

Vi är nu nere på den rent fysiska nivån (samtidigt med den själsliga) med rening och transformation. För att få full kontakt med Moder Jord och verkligen känna Enheten med Henne och få tillgång till Hennes Kraft – materian.

Som jag skrev i min andra blogg så pågår nu en intensiv rening både i kropp och själ. Och jag delar med mig lite av hur det kan te sig.
Ett exempel  – i mitt inre under natten får en man bredvid mig/som också är jag (min inre man), någon sorts behandling – och mitt Högre Jag/mitt team meddelar att ”vi kan komma att se ansiktet skrumpna i en 4 dar, då mängder av TBC skall ut.” Min ‘okände’ döde fysiske far hade TBC och hans gener/DNA måste ut. Rent fysiskt känns detta bl a med värk i ryggen. (Mina cancergener från min döda mor bl a är mestadels borta.) Vi som lever nu är samlingsportaler för omvandling av alla gamla släktled. Med undantag för många nytillkomna själar som inte är bärare av det gamla DNA-programmet.

CIMG0787Den djupaste reningen nu sker förstås bland alla som går före och visar vägen. Och alla är ännu inte redo att rena i sitt djup – inte redo att ge upp ”det trygga helvetet”. Vi som går före är ofta mycket gamla själar och har hållit på med vår rening i många år. Jag själv har i det här livet, hållit på och renat alla led sedan Tidens/tudelningens början …. Däremot har inte alla ljusarbetare/vägvisare deltagit helt i det gamla mänskliga synd och skuldspelet och kan då heller inte visa på vägarna ut ur det. Men vissa av dem har haft som uppgift att väcka upp oss som deltagit djupt nere i bottenlägena. Men bara de som haft erfarenheterna – kan visa vägen ut.

Att överlämna sig till sin Ande

Till reningen hör att ge upp precis allt – alla gamla planer och tron och tyckanden om hur det fortsatta livet bör vara. Och överlämna allt detta till att styras av det Högre Jaget/Anden. Detta kan ännu av många i det gamla systemet ses som svaghet – att ge upp sina muskler och mentala kontroll. Men när man vaknat ordentligt inser man att det finns helt enkelt ingen annan väg!!!!

Och att böja sig för sin Ande ger oss den verkliga friheten, styrkan, makten och skapelsekraften. Den som inte är destruktiv. Endast överlämnande till Anden kan ge oss allt det vi verkligen längtar efter. Drar vi oss bort från Andens vägledning går vi i stället neråt och livskraften stryps.

Men ju större kontakt med vårt LjusJag – vårt Högre Jag – desto destruktivare och ‘obegripligare’ upplever vi det kaos och allt det mörker som nu uppdagas. Dvs många talar om det destruktiva – men inte alla upplever/känner dess innebörd. De som inte har denna högre kontakt kan inte se/uppleva skillnaden. Därför förekommer ännu många både cyniska och hårda åsikter och handlingar om och mot det mjuka och känsliga i livet. Själva diskrepansen glappet – ger smärta. Klyftan mellan högre och lägre frekvenser.

CIMG0758

Fjuttan

(I andra bloggen beskrev jag denna diskrepans, som framkallade metabolism (enl. mitt team) både i min kropp och mitt medvetande. Som hjälpte till med stark rening och utrensning.) Denna metabolism – oförmåga att smälta – integrera är ju precis det som sker i vårt yttre samhälle nu. När människor vaknar upp allt mer och får kontakt med sitt LjusJag –  samtidigt som de mest primitiva destruktiva mänskliga beteendena kommer till ytan och samtidigt kommer in i landet – samtidigt som de redan befintliga invånarna får upp sitt undermedvetna till ytan – med alla lögner,  svek, falskhet, illvilja, mobbning, maktspel, maktbegär, osv – Jaa då kan det inte bli annat än metaboliska krockar överallt!

Smärtan och obehaget kommer för att vi motsätter oss själva Livsströmmen – Flödet.

Ärkeängeln Gabriel påminner oss om att obehaget och ev smärtor över sakernas tillstånd och skeenden – beror på att vi tänker att något är fel! Men precis allt allt allt sker exakt så som det skall för att ta oss ur Spelet! Allt är dirigerat för att ta oss fram nästa steg i utvecklingen.

Följ Flödet – inget är verkligt fel (för inget löses genom att tänka att det är fel!) – ge upp det gamla motståndet för allt du möter i din vardag – känn att det kommer att ta dig framåt inåt uppåt – kommer att befria dig och mot Kärleken.

CIMG0789

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

