Rensning – farväl – splittring

CIMG9986Vi genomgår nu en total uppluckring, upplösning och splittring av hela det gamla dualistiska Spelet. Vi måste rensa inombords efter alla gamla manifestationer – faser i livet – städa och sedan släppa taget om.

Själv har jag städat runt mitt barndomshem bl a och rensat och rensat möbler prylar skräp från mitt ”giftasboende” (inom). Och denna natt var det dags att på allvar lämna mitt gamla radhus (lämnat för 22 år sedan och också symbol för tillhörande/beroende av just ett sådant gruppboende). Jag skulle sälja det, men kände att det var ganska gammalt och omodernt och det måste väl fixas till och kostas på en del, för att bli sålt – (trött uppgivenhet) men när jag vaknat insåg jag snabbt att det hade ju de nya boende redan gjort – så jag kunde släppa taget.) Så kan det se ut inom oss,när vi på allvar lämnar det gamla Spelet.

Dessutom hade jag upplevelser i de olika dimensionerna – där högre aspekter stiger ner och ger mjukhet och healing – men som sedan stiger uppåt igen (för det är inte helt dags ännu). Och även den högre aspekten – som är mycket kärleksfull – känner sig ensam, säger hon – för det är så mycket splittring även på högre plan. Och jag tröstar henne med att det är för att ”Du skall stiga ner helt och hållet hit.”

CIMG0297Ja de olika världarna är totalt utsplittrade – för att kunna sammansmälta med varandra. Vissa högre delar har redan stigit ner, och då känns det splittrat även på högre plan.

Himlen skall stiga ner och Jorden skall stiga upp.

Och vår yttre Värld är ju nu verkligen uppsplittrad – med alla dessa groteska mörkermanifestationer i full dager – samtidigt med allt större manifestationer av Gudomlig Kärlek och öppna hjärtan. Och allt däremellan..

Vi splittras nu upp nästan totalt – för att vi skall släppa taget om precis allt. Så att alla gamla tankebanor bryts. Att följa gamla tankebanor ger nu bara stor tyngd och skräp/sopor-känsla. Och allmän oförmåga till tankekoppling och förvirring ”vart var jag nu på väg” osv kan uppstå.

Och vi kan även känna att vi inte längre känner igen oss själva, när vi tittar oss i spegeln. Och som vanligt – kan transformationsyrsel och andra kroppsliga besvär såsom hjärtklappning mm uppstå.

Därmed följer också en meningslöshets-känsla. Och förvirring. Och gamla små eller stora nöjen mm mister sin positiva laddning. Blir neutrala. Dvs vårt behov av dom klipps av. Och självklart blir det då först tomt.

Att sova och vila är alltid helande – närhelst det känns och behövs – ligg ner.

Men enl Högre källor kommer vi nu i stället att på allvar komma ihåg vårt riktiga Jag. Att vi kommer hem – och kommer hem helt och fullt i vår Kropp. Vi sjunker liksom ner och ÄR.

Det är alltså inget farligt eller fel med all denna splittrings- och meningslöshetskänsla – utan bara en fas – för att komma HEM.

CIMG0305

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

