”Jämlikhet är Rikets nästa steg” ~ säger min Ande

jag1 (3)”Jämlikhet är Rikets nästa steg” och ”Alla är lika värda och har samma rättighet att stå på scen” ~ säger min Ande.

Äntligen tid att sluta dela upp mänskligheten i maktfolk eller underlydande – över eller under – finare eller mindre fina – inget herrskap och tjänstefolk mera. ”Experter ”vet inte bättre än andra. Läkare vet oftast inte mer om vad som är bäst för en patient (och Försäkringskassepersonal vet absolut inte vad som är bäst för andra). Varje individ innehar den ultimata vetskapen inom sig, om vad som är bäst för just henne/honom. Det som Hjärtat och den verkliga viljan förmedlar.

Politiker vet absolut inte bättre än ”folket” ”Kändisar” har inte mera rätt att varken stå på scen eller få allt mediautrymme. Lobbyister med pengamakt har ingen existentiell rätt att köpa sig friheter och rättigheter som går ut över andra medmänniskor. Muskel- och högtalarmakt har ingen rätt att kränka människors livsutrymme. Kvinnors feminina livserfarenhet och livskunskap måste lyssnas på – för att upplösa de gamla maskulina krigiska energimönstren.  Och samma sak på mängder av områden.

powerAlla som känt sig underlägsna på allehanda sätt, måste nu resa på sig och stå upp för sina rättigheter – samtidigt som all slags övermakt kommer att förlora sin skapelsekraft! Det gäller att verkligen känna sitt värde och inte stå i någon underlydande ställning och fäkta. Det kommer att skölja vågor av uppresning – den ena mindre vågen ger kraft till nästa större våg osv.

För den absoluta Sanningen är ju att Alla har precis samma värde – har precis samma rättigheter (och skyldigheter). Den som är ”fattig” t ex eller har svårt att föra sin talan, har precis samma rätt till utrymmet i samhället – har samma rätt till Livets goda – har samma rätt till respektfullt bemötande – har samma rätt att ta plats i det gemensamma osv.

Vi steg ner på Jorden med totalt lika värde – fast med olika uppgifter att spela i Spelet – och även olika uppgifter när den Nya Jorden skall skapas. Men det existentiella värdet är samma för varenda varelse på Jorden – då vi alla utmynnar från och är skapade av samma Källa.  Det är bara roller vi spelat i Spelet – det är inte vårt sanna Själv och inte vårt sanna Värde! Med egenvärdet följer förstås också det egna Ansvaret! (Värdet är lika men uppgifterna är olika.)

CIMG0356Inget offertänkande kan nå framgång – var och en måste själv erkänna sitt värde! Den som ännu inte värderar sig själv högt kan inte förvänta sig att andra skall lyfta upp dom! (obs inre mänskligt värde – inte egot).

Dags för folket att inta scenen!!! – Att tala och bli lyssnade på!!!

För de som vaknat och är mottagliga vill jag också dela med mig lite mera av nattens upplevelser och information. Så att de som ev får liknande upplevelser, inte tror att de blivit tokiga:

Jag fick möta mig själv och andra i alla möjliga parallella världar -och min egen undran om de bara var energibilder eller ”verkligheter”. Skådespel och bildskärmar – känslan av ”bara” energier. Vågade mig fram att känna på en scen och kände på mig själv där jag stod i min röda morgonrock … och jo,  jag var ”av kött och blod”. Skrämselscener av inre syster som injicerade drog i min son för att rädda honom … men sen insikten om att det just bara var skrämselscen – bara ett energimönster som jag inte längre behövde lägga några känslor i – och därmed tankar som nu inte hade någon verkan. Let go! De andra parallellerna har bleknat bort, men känslan av total upplösning av allt som jag trott var verkligheten fanns där när jag vaknade och en stor vilsenhet – alltmedan inre rösten sa/sjöng ”God is the maker of them all” (en sång som jag ofta lyssnar på)

CIMG0348Andra Högre källor meddelade ju igår att vi nu skulle ta emot vågor av helt nya energier som skulle öppna upp en massa nya kopplingar till den större verkligheten. Så att mera information om hur precis allting hänger ihop och visa oss hur mycket som för oss varit liksom ”bakom scenen”. Jag fick insikten om hur den förut ”tomma rymden” består av dessa parallella världar där vi också lever – och hur planeternas medvetanden sträcker sig ut och blandar sig med allt. Ja allt är ju ”bara” energier som dansar – medvetande … Och precis allt löses upp i våra tankar … ingen gammal logik gäller – samtidigt är allt i perfekt ordning!

Vår Gudomliga förankring finns dock alltid kvar – i Hjärtat finner vi vår trygghet som gör att vi kan fortsätta denna Gudomliga expedition som kallas Livet på Jorden. Ju mera vi vet om krafterna och kärleken bakom allt, (och då samtidigt befrias från alla tankehinder) desto mera vackert och kärleksfullt och rikt kan vi skapa – denna vår Nya Jord. 🙂

När de positiva hoppfulla och insiktsfulla tankarna och känslorna får övertaget – då kan allt detta nya goda också skapas i den yttre Världen! Undan för undan – individ för individ och i hela samhället. Den positiva underliggande kraften gör så att det gamla löses upp och det nya tar över – i samhälle, media och allt annat. Det finns ingen väg tillbaka!
riksdagshuset1

När jag slumrade till i soffan – såg jag en bild av Riksdagshuset där det växte palmer och mycket blommor utanför … ! 🙂

CIMG9906

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet, Samhälle och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

