Kristus stiger ner …

CIMG0099 (2)Jag undrar – (Ja det här blir nog mestadels ett undrande inlägg) om hur många som faktiskt märker att Kristus nu har stigit ner och fortsätter att stiga ner i mänskligheten. Jag ser många tecken bland vännerna på nätet – där vissa verkar ha öppnat sitt hjärta och förstått och erkänt Kristus inom sig.

Medan många ännu försöker ”skydda sig” genom att skämta och raljera om olika tecken. Det högmodiga och raljanta egot – försvaret kring hjärtat – breder ännu ut sig. Ödmjukheten och respekten inför Livet Skapelsen och medmänniskor saknas ännu och de rädda högmodiga vill gärna försöka ta kontrollen. Om de bara visste hur fåfängt detta är. Den största Kraften – den överlägset segrande, kan bara hämtas genom Hjärtat. Man måste böja sig – för att få del av denna Kraft.

CIMG0148För det är det som det hela handlar om – Kristi återkomst – inom varje mänsklig varelse. Det är inte en speciell person som skall komma! Det är genom alla människors kontakt med den försonande (neutrala kärleksfulla) Kristus(medvetandet) inom sig, som den Nya Världen skall skapas.

För när man äntligen öppnar sig och tar emot denna underbara Energi – blir man alldeles ödmjuk och har inget behov av skämt och försvar av det hela. Men rädslan för att ge upp egots kontroll är stor. Därför är det så underbart att se ”stora starka män” ge upp sin maskulina kontroll och i stället bli Människor. Illusionens inlärda tro att man måste ha muskler, högtalare, intellektuell kontroll för att vara ”stark”. Denna yttre ”styrka” löses nu upp och fram växer den äkta styrkan – den som har hela Universums Kraft med sig!

Under natten visades jag att mitt inre krut var upplöst – och på samma sätt kommer Jordens yttre och inre krut att lösas upp! – krigen våldet aggressionerna!

Fast både de kristna och de religiösa judarna väntar ännu på att en Messias skall dimpa ner och ställa allt till rätta. Och det gör han! – fast inom – i varje människas Hjärta.

När man slutat att kriga med sig själv och omvärlden – när man försonats med sig själv och inte längre stirrar sig blind på illusionens absurda värld, utan ger upp denna. I detta tomrum som blir – kan Kristus stiga ner. Denne Kristus som är en del av vårt Högre Jag. Som utmynnar från den dimension där alla människor är förenade i EN – där ingen splittring råder – vårt förenade Hjärta.

Våra Högre Jag stiger nu ner i vår kropp – undan för undan. Samtidigt som våra kroppar och vårt tidigare medvetande stiger uppåt – Himlen stiger ner och Jorden stiger upp och allt förenas. Många Ljusarbetare – Vägvisare har förankrat en stor del av sitt Högre LjusJag.

CIMG0147Själv känner jag inte längre igen mig själv – men det är precis som det skall vara… Jag har ju vid några tillfällen under de senaste 25 åren fått känna på den totala frikopplingen från hela Spelet. Att inte minnas något som helst av någon illusorisk identitet – inget namn och inget fysiskt hem mm. Då var det ren Bliss – nu när jag närmar mig det på riktigt, kan vägen kännas lite mera skrämmande. Att släppa taget om hela sin identitet. Att både känna sin storhet och samtidigt vara en i människomängden – en del av alla Universa – bortom alla dessa roller som jag spelat inom mänskilighetens gamla pussel – illusionen. Det är både skönt och lite sorgligt. Jag vet ju inte ”vad det skall bli av mig”…. Först drivs man att hitta sin rätta Jordiska identitet – allt det som varit dolt och nedtryckt. Sen drivs man att helt lösa upp och lämna den ….

Samtidigt – som paradox – kommer vi allt mera ihåg vilka vi egentligen är. Men de flesta ”Ljusarbetare” – föregångare är ännu helt avskalade från det gamla – utan att veta vad de ”skall pyssla med” i denna Nya Värld. Att få full kontakt med Hjärtat och LjusJaget är det primära.

Jag delar min gospellista igen – för den ger mig en så enorm innerlighet – att lyssna på massor med mänskor som är ödmjuka, glädje- och hoppfulla inför Gud – Skapelsen och Jesus. Jag kan neutralisera texterna och vet att:
Himmelriket som de sjunger om – skall vi skapa här på Jorden! Samtidigt är det lika vackert för de som väljer Himlen ovan där. Inget är fel och inget är misslyckanden. Alla dessa Sångare tillhör Israels Barn ~ säger min Ande – – Jesus-folket – mitt folk.

Alla dessa underbara hjärtinnerliga röster – jag blir tårögd bara jag skriver om dom … vittnar om stor oskuldsfullhet och äkthet… Gamla – unga – män – kvinnor – solo eller kör – bara hängivenhet…

Och inom – blir det allt mjukare och mjukare – mjukt som en kattpäls och sen ännu mjukare….

CIMG0132

Gospellistan går idag 2015 inte att ladda upp – men jag hänvisar gärna till min Youtube kanal där den o andra spellistor finns ❤
https://www.youtube.com/user/solaragr — Southern Gospel ❤

 

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kristus stiger ner …

  1. Ping: Julen i hjärtat | Gunillasolara's Blog

Kommentera

