Hela vårt inre löses upp

CIMG9855 (2)”Hela din inre värld löses upp.” säger mitt Höge Jag
Hela vår inre gamla värld och världsbild löses nu upp. Alla gamla inre rollgestalter antingen omvandlas eller försvinner – upplöses. I den 4:e dimensionen – i våra drömmar bl a, så är det mestadels ett upplöst kaos – dvs inga direkta ”resultat” av någon som helst inre handling – bara ett mish-mash av händelser och göranden utan någon ”slutkläm”. Och Gåvan i detta är att vi blir allt mer fria – alla värderingar löses upp. Vi kan inte längre haka upp oss på att det eller det där är fel. Vi kan inte döma ut att ”usch va hemskt jag drömde” – just inga inre händelser kan framkalla någon rädsla. (Det är förstås olika på hur mycket var och en har lyssnat på och rensat i sitt inre – men alla kommer förr eller senare också dit).

Och detta speglar i sin tur hur vi också upplever den yttre Världen.

Det är inte så lätt att sätta ord på ett upplöst kaos … Vi är så vana att hålla oss i – stödja oss på olika värderingar om tillstånden i Världen och olika människors beteenden – men åtminstone jag upplever det som en allt större Frid att inte längre göra detta. Innan man når Friden kan det dock kännas tomt.

CIMG9745Nu är en Tid att verkligen gå inåt och undvika all distraktion och yttre kaos. Att fokusera på att lyssna på och vara med sig själv – för att samla ihop våra energier – dom som vi gett bort genom att fokusera på vad andra gör. Vi kan inte fortsätta att överge oss själva – om vi vill bli fria och lyckliga. Ingen och ingenting i omvärlden kan ge oss det vi söker!!! Bara Källan inom oss kan ge detta! Vår egen JAG ÄR-närvaro – vår egen Högsta Källa – det Högsta Ljuset – den dimension av oss som har full kontakt med Skaparen. Alla har ett Högre Jag som leder oss!

I vårt inre renas nu bl a trådar som leder vissa mycket djupa känslotillstånd – i Nuet – bakåt i livet – tillbaka till barndomen och födelsen. Samma djupa känslor som legat därunder och följt oss från födelsen tills Nuet. De kommer till ytan – alla tidigare ”stationer” av samma känsla smälter ihop – de far igenom oss och ut i befrielsen – neutraliseras. Då vi inser att allt bara varit ”program” – inte vårt Sanna Jag. Sådana känsloprogram har ofta bestått av – jag duger inte om jag inte gör som ”dom” säger” – jag är inte älskad – det är nog något fel på mig. Den djupa skuldprogrammeringen som sattes igång så fort vi föddes och trädde in i den dualistiskt skuld-programmerade Världen.  När vi nu helar sådana trådar, kan vi i stället känna vår egen oskuldsfullhet – som vi kom till världen med. Och åter älska oss själva ända ner i botten.

Att skriva utan några värderingar hit och dit känns ännu lite ovant för mig, som har haft som uppgift att hantera ytterligheterna i det kollektiva medvetandet. Allt från det allra starkaste fördömandet och förtrycket – till den fullkomliga Lycksaligheten och allt däremellan. Men när allt nu skall upplösas, så blir ju kommunikationen ganska upplöst. Och Allt är Gott.

På min skogspromenad kändes det åter igen annorlunda i skogen. Fick liksom ingen kontakt med naturen – kändes bara tomt. På natten förklarade mitt Högre Jag att ”energierna hade flyttat” – dvs jag sökte de gamla energiupplevelserna – men de var inte längre där. De hade omvandlats till något annat – en annan dimension. Så mina och skogens energier matchade inte varandra – just då. Allt i Naturen och Jorden går ju också upp i frekvens. Jag inser också den högre meningen med dissonansen mellan mig och skogen – en hjälp till att ytterligare fokusera allt sökande till inom mig själv.

Den – Det du alltid sökt och väntat på är Dig Själv!

CIMG9743

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

