Den Nya Världen – NU

CIMG0062 (2)När jag nu nästan till 100% (känns det som i alla fall just nu) – har sett igenom och lämnat Den gamla Världen bakom mig, känns det ju helt otroligt att vi låtit oss luras in i detta mångtusenåriga Slavspel. Att så totalt glömma bort vilka vi egentligen ÄR, för att låtsas att vi inte kan och inte vet – att vi är stora Ljusvarelser med full kapacitet att skapa våra egna Liv! Vilket vi förstås gjort omedvetet hela tiden!  Men nu när vi kommer ihåg vilka vi ÄR kan vi egentligen göra precis allt vi verkligen vill. (Självklart har vi då redan insett vad vi INTE vill göra).

Den uppkopplingen till högre medvetande med tillhörande insikt har jag vid två tillfällen redan för 20-25 år sedan tagit del av – fast den varade bara någon timme – blev aldrig beständig. Men då var jag inne i den totala insikten och känslan av att – DET ÄR BARA ATT GÖRA – PRECIS VAD JAG VILL – ”lätt som en plätt” inga som helst stoppande eller tvivlande inre röster blockerade Livsströmmen. En helt underbar känsla. TOTAL FRIHET GLÄDJE! 

CIMG9783Och nu börjar jag närma mig denna totala känsla. Fast jag vet att jag ännu har blockeringar kvar, så kan jag allt mer och mer återkoppla till den insikten. Dit kan alla komma – när vi rensat och renat inom oss och släppt taget om alla tvivel och stoppande tankar.

En helt Ny upplevelse av vad Livet är menat till – inga gamla rollmönster – inga gamla av samhället rekommenderade göranden – inga tvång – mera som en dans på gröna ängar. När man totalt slutat att döma och tvivla på sig själv blir allting lätt och roligt. Inga sneglande blickar på ”vad andra skall tycka och tänka” – inga prestationskrav.

Själv har jag tills helt nyligen haft känslan av att ”jag måste vara med lite grann på något sätt i det där gamla” – att det skulle kännas livlöst utan lite drama här och där. Men jag inser nu att detta behov av den gamla världen hade att göra med – att jag ännu inte helt hämtat upp mina inre lägre aspekter. Det var dom jag saknade. 

För att kunna uppskatta och känna meningen i Den Nya Världen, måste vi släppa taget om den gamla! Annars är vi splittrade och dras åt två motsatta håll. En väg mot döden – en mot livet. Vi måste upphöra med alla CIMG0409jämförelser bakåt i tiden – vilka bara ger sorg och besvikelser  (även gamla lyckor ger sorg). När vi lämnar allt detta gamla, ingår det självklart att vi sörjer en massa som hänt och som aldrig blev av osv. Men sen måste vi släppa taget och inse att något stort, fint, glädjefullt, äkta och innerligt väntar på oss i stället.

Hjärtat är Porten till allt det vi söker – vi måste filtrera – känna precis allt genom vårt Hjärta – absolut inte genom vårt intellekt! Både det som känns jobbigt och det som känns bra skall kännas genom Hjärtat.Därigenom helas allt och det som är bra förstärks.

Inte är det konstigt att jag och många andra alltid tyckt att livet varit konstigt och så långt ifrån hur vi tyckt och önskat att det borde vara. Vi har ju hela tiden kännt på oss att ”det är något som är fel”. Längst inne i Hjärtat har Sanningen pockat på om hur det skall vara och vi har slitits mitt itu – mellan vår längtan efter det Sanna Jaget och Kärleken från Källan och försöket att passa in i Slavspelet. Det har alltid funnits en sorg i botten – då vi övergivit oss Själva – för att passa in.

Det är inte lätt att sätta ord på något så innerligt …

************** Besök gärna också min blogg Foto och Tankar – länk till höger

CIMG9766

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet, Personligt, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Den Nya Världen – NU

  1. Ja det är svårt att födas på nytt i kropp. att lämna den gamla tryggheten att vara ett offer vilket jag är och var. Men det offret fösrtod mer eftersom han slutade lägga skuld på andra. Och nu fösöker den nyfödda att ta sina stapplande steg utan att fördöma andra.
    ”Öga för öga gör en hel värld blind”.
    Gandhi

Kommentera

