Omfamna kontrasterna och stoppen

CIMG0065Det börjar bli allt mera tydligt hur upplösningen av det gamla slavprogrammet verkligen skall gå till – för alla som medvetet vill förändring.

* Vi har olika stadier av uppvaknande – bl a måste vi först våga säga ifrån till allt som är ”fel” i både vår personliga värld och den större världen. Vi måste frigöra rädslan för att säga ifrån och visa alla våra känslor. Vi måste våga kasta alla masker. Måste våga visa både vårt starka och kanske aggressiva Jag och också vårt lilla rädda sårade Jag.

* Sen måste vi våga stanna upp – sitta ner och känna alla våra känslor som väller fram – för bakom t ex aggresionerna finns massor med besvikelser, sorg och kanske mindervärdeskänslor – kanske ”jag får aldrig ta plats – ingen lyssnar på mig” osv. Om ingen lyssnar på mig så sker det för att jag själv inte lyssnar på mig själv!

CIMG9700* Sen – när vi uttryckt vår egen sanning – sagt ifrån – försökt få stopp på osv – då är den enda utvägen att Omfamna alla stopp och kontraster som vi möter och har omkring oss! För så länge vi gör motstånd mot något – vad som helst som vi gör motstånd mot – det består!!! För det hindrar Livsströmmen – ända tills vi accepterar motståndet – precis som det är just Nu. Endast då kan det lösas upp!

Så länge vi fokuserar på ”felen” sitter vi fast i just det tankepaketet och snurrar runt runt och kan inte bli fria och stiga uppåt – framåt.

Och i stället fokusera på den egna vägen – sitt eget – på något som ger oss en positivare känsla – lite i taget – undan för undan. En liten positiv tanke – fokus öppnar upp för mera positiva tankar och därmed synen på oss själva och världen. Däri ingår dock inga bedövningsmedel! Men att göra något som tar oss bort ifrån den negativa tankespiralen – gå undan – stänga till eller vad som helst.

* OBS – det är inte detsamma som att bli besegrad eller förlora  då den du krigar och kämpar emot –  hela tiden  är dig själv – och inte detsamma som att livet är orättvist eller att Världen är ond och på väg åt fel håll – utan precis tvärtom!!!

CIMG0363Så länge vi tänker att det och det är FEL – så får vi se och drar till oss allt mera ”fel”. När vi tänker tanken ”FEL” – så dras vi neråt mot allt mer destruktivitet. Det håller oss fast i att ”världen är orättvis och ond, jag är offer/maktlös, jag får aldrig bli lycklig” osv osv. Vi fortsätter då att skapa just det som vi vill skall försvinna!

Släppa taget om och omfamna är lösningen därför att det hela tiden är vårt Högre Jag – vi själva – som skapar allt det vi ser som fel, stopp och kontraster!!! Vårt Högre Jag/vår Ande leder oss till att inte längre överge oss själva och vad vi egentligen känner!!!

Vårt Högre Jag påminner oss om och om igen – Tills vi  LYSSNAR PÅ och ÄR I VÅRA KÄNSLOR och SLÄPPER TAGET om begreppet ”FEL”! Saker kan bara vara ”fel” så länge vi inte tagit ansvar för våra egna känslor bakom allt. När vi lyssnat på känslorna och sen släpper taget – upplöses alla ”felen”. Det är att försonas med sig själv och hela sitt inre.

Jag säger inte att detta är något lätt ställningstagande – men till slut finns det ingen återvändo. Och nu är Energierna från Kosmos mycket intensiva och pushar på – för att trycka upp – ut och släppa taget om allt som stoppar Livet – Livsströmmen.

Igen – Omfamna kontrasterna och stoppen – de vill dig väl – de vill ta dig in till din innersta Kärna – ditt Hjärta – ditt Sanna Fria Oskuldsfulla Jag.

******** Se också min blogg Foto och Tankar – länk till höger

CIMG9698

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

