Alla söker efter Källan

CIMG0062 (2)Inser att – när min katt absolut vill vara med mig och trampar och gnider  sitt huvud mot mig och jag bara vill att hon skall lägga sig ner och vara stilla hos mig – så söker både hon och jag egentligen kontakten med Källan. Vi har båda behov av att tanka in hos Källan. Och hennes pockande om uppmärksamhet kan jag numera oftast tillgodose, för jag känner att mitt Högre Jag är med och styr. När hon lugnat ner sig och lägger sig ner i mitt knä, blir vi båda en förstärkt kanal till Källan.

mimmi 1När mina katter redan sover eller ligger helt lugnt och stilla – är de redan i kontakt med Källan – och jag kan direkt koppla in mig på tråden till Källan genom att vara nära. Katterna pendlar troligen mellan kontakten med Källan och instinkterna – de har ju inget tankefält.

Alla människor söker egentligen efter Källan – precis hela tiden. För vad vi än gör, så försöker vi alltid efter tillstånd till att må bättre. Och då söker jättemånga ännu efter fler distraktioner, mera bedövning, mera utlopp för ilskan (som försök till att stänga av sorgen som ligger inunder), mera göra göra , mera sport/träning, mera umgänge, mera prat prat, mera läsa läsa osv – man söker sig då i praktiken allt längre bort från Källan – den som man egentligen längtar efter!!! Och detta kan för vissa pågå till fullständig nedbrytning, kollaps eller död. För andra blir det ett gradvis uppvaknande till att bryta trenden av sökande nedåt/bort från Källan.

Det är/har inte varit lätt – som nyfödd – att dag för dag dras bort från kontakten med Källan – till beroende av andra människor och omständigheter (allt det som det gamla Spelet dragit oss in i) och allt detta yttre som alltid förr eller senare tas ifrån oss eller gör oss besvikna.

CIMG0095Därför är det livsviktigt att som vuxen – nu i det Nya paradigmet, återfå kontakten med Källan. Genom att fokusera inåt sig själv i stället för att försöka tanka in från omvärlden. Från omvärlden finns bara besvikelser att hämta! Så är allting skapat!

Endast i tystnaden – med sig själv (eller med katten) – i Naturen – kan man få kontakt med Källan. Visst undantag kan vara med hjälp av klassisk musik (då den ofta är komponerad i kontakt med himmelska sfärer). Eller viss meditationsmusik. Men allt annat skval, skriksjungande och högtalare, bedövar och drar oss bort från kontakten med oss själva och  Källan. De flesta sjungande ”artister” rapar upp det gamla spelet om hjärta och smärta, ”bara du gör mig hel”-floskler, sorg och kamp och bevarar allt gammalt, eller betonar en massa destruktivt. Samtidigt förstärker allt detta skval och gamla godingar och annat, alla gamla minnen, som egentligen bara ger sorg – men man lyssnar på det ”för att man känner igen sig”.

Och Kärlek har inget med attraktion och beroende av någon annan människa att göra – äkta Kärlek kan bara finnas genom kontakten med Källan – kontakten och Närvaron med/i sig själv.

Mycken stillhet, tystnad och ”bara vara själv” – är LIVSVIKTIGT!

Utan kontakt med Källan – inget lyckligt liv. Så är allt skapat.

Ett annat inlägg:
https://gunillasolara.wordpress.com/2011/09/26/spaning-efter-gud/

CIMG0083

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

