Nollställning – tömning av den Gamla Världen

CIMG9260 (2)Vill dela med mig av lite egna upplevelser – som exempel på vad som måste ske på vår resa ut ur slaveriet och alla begränsande tankar – ut ur Spelet – mot något helt nytt och okänt.

Nattens utrensningar bestod bl a av att plötsligt vara i väldigt ödsliga kalla miljöer  – sten sand betong och kallt – där t ex min svarta hund springer iväg ner i någon tunnel – och eftersom han är mig kär på något vis – springer jag efter, för att ta hem honom – men han är bara borta. Fast i tunneln är det lite varmt för värmeströmmen går därovanför… Men det blir bara till ett konstaterande – att hunden är borta – känslosmärtan är borta. Hunden är ju den instinktsröst som gjort det möjligt att bli slav ända ner i botten. Den som gör precis så som ägaren befaller – dö eller döda – men som också är kapabel att döda sin ägare. Denna instinktsaspekt är den som all maktauktoritet ridit på i Spelet för att kuva oss. Om du inte gör som jag befaller – biter jag dig eller dödar dig. Inom oss finns denna instinkt inprogrammerad – ända tills den blir lyssnad på och upplöst – tills vi verkligen lyssnat på den allra räddaste inre rösten..

En öppen buss kör förbi med enbart kvinnor som sitter på sina rosa handdukar och som är helt befriade från både krav på utseende eller dömande av div. ”ofullkomligheter”. Deras yttre personlighet – alla ”egenheter” är upplöst och de känner sig alla som EN. Ingen är mera eller mindre värd. De är ETT med Skapelsen. Jag känner för ett ögonblick den sköna känslan av det tillståndet.

CIMG9581Jag går ner till en strand för att ”hälla juice” över mig – ”livets juice” och en man är på väg att göra detsamma. För att anknyta lite, frågar jag vilket land han kommer ifrån. Han svarar – ”Inget speciellt land alls ”… och ingen kontakt blir det. Allt och alla är helt neutrala – ingen binds fast genom några känsloband eller uttryck eller något öht.

Så fort jag rör mig, så går jag i olika betongtunnlar – utan någon som helst natur.

En stor helikopter kommer och det meddelas att människorna i den hittat en vacker ö och jag springer dit där dom landar för att höra deras berättelse – men ingen stiger av – de har förstås stannat på den nya ön…

När jag tittar upp mot land ser jag att däruppe finns grönska, skog och människor och jag känner att allt detta är ett skådespel och skådespelare som spelar sina roller (men åndå samtidigt verkligt) – och däruppe bland träden och grönskan finns människorna när de byter om till andra roller. Men ALLT känns kallt neutralt – och ensamt.

När jag stiger upp – har flera av mina små fröplantor stigit upp ur jorden – som ett kärleksfullt tecken på att Livet sprudlar på för fullt …

CIMG9575 (2)Min ande meddelar att jag numera inte behöver balansera något – jag är nollställd – finns inga ytterligheter eller olika sidor som bekämpar varandra. (T ex Vårdagjämningen som nu kommer, innebär att mycket av människors liv balanseras upp.)

Men vi måste alltså tömas och nollställas – för att kunna ta emot alla nya tankar, känslor och Den Nya Världen. Och det blir tomt och kallt på många vis under den processen – när all gammal trygghet försvinner – alla gamla beroendetrådar klipps av – men ett måste. (Denna ”vårnatt” var det dessutom -15 grader ute!) Och ensamhetskänslan är heller inget man kan undvika – den ingår verkligen i processen – då precis allt skall hämtas upp inifrån oss själva! Men det är bara att hålla ut – för jag vet samtidigt att något mycket fint och gott skall fyllas på – när det är dags – och det finns ju där lite då och då – dessa välsignelsestunder – ordet Bliss känns mera passande tycker jag – som plötsligt bryter igenom. Dom tillstånden skall snart fylla upp all denna tomhet.

Och all slags connection som vi längtar efter skall ske först och främst inom oss – med våra egna inre aspekter och vårt Hjärta – där allt blir förenat och ingen ensamhets- brist- eller saknadskänsla existerar.

CIMG9578

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet, Personligt, Samhälle, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

