Hela Yttervärlden skapas genom människors tankar och känslor

CIMG9267 (2)Precis allt som vi kan se och uppleva ”där ute” har människor skapat genom sina – oftast omedvetna  tankar och känslor – genom sina inre ”dataprogram” – sina inre kartor och tankekomplex – som sänder ut den energi, vibrationsmönster som formerar sig i olika konstellationer – som i sin tur visar upp sig som yttre värld, händelser och upplevelser.

Allt är Energi – Allt är Medvetande.

energierVi är gemensamma skapare av hela yttervärlden – alla krig, sjukdomar och elände – liksom allt som är fint och gott. Genom människor som hela tiden tänker tankar och känner känslor som består av krig, kamp, förtryck, slaveri, dömande, beroende mm mm  – liksom alla tankar av längtan efter det goda kärleksfulla livet – allt finns i det kollektiva medvetandet och skapar de yttre manifestationerna av synlig verklighet, upplevelser, händelser och skönhet osv …

Och de flesta av oss irriterar oss ännu på olika förhållanden – på nära och långt håll – det som är allra närmast berör förstås allra djupast – och i min värld blir det mina grannar som under åren stört min vilja och längtan efter frid och harmoni. När man inte ens fått dra sig undan för att sova ifred på nätterna, så har det upplevts som enormt kränkande.

Så jag vill bekriva hur det kan gestalta sig inom. Mina inre upplevelser på natten visar sig nu allt mera tydligt likna det yttre. Som medför att insikten blir allt djupare att allt skall lösas inom mig – först.

CIMG9537 (2)En (yttre) grannkvinna boendes mitt emot mig – som i flera år varit mer eller mindre psykiskt sjuk och som skrikit en massa ”jag skall döda dig” och andra otrevligheter (inte emot mig eller någon synlig människa, utan mot troligen såna som hon haft att göra med eller sina inre demoner) –

Hon har ibland synts i mitt inre – men nu senast – hon var väldigt stark och överrumplade mig – vi brottades och på något sätt lyckades jag vinna över henne – det var en riktig kraftmätning. Och på samma gång kände jag både hennes och min sorg.

I det yttre har min katt haft en stor illaluktande hårsäcksinflammation på huvudet och jag har tömt ut var och baddat och baddat med sårsprit.

Efter en mängd inre våldsamma upplevelser , bla den med grannkvinnan – så plötsligt lyfts ett ”köttigt batteri” med hårsäck på toppen – ut ur mitt och samtidigt kattens huvud. Något som inte skulle vara där har äntligen släppt taget – varat sig ut.
Och min inre fadersaspekt
 (har aldrig haft någon yttre) – som förut betett sig respektlöst mot mig och aldrig skyddat mig ordentligt – nu äntligen godkände han mig och sa att jag var världens bästa barn … 

På samma sätt meddelar mitt Högre Jag att jag ännu bara har 10 % skaparkraft – precis såsom min yttre dator bara har 10% ledig kapacitet (den ena hårddisken – full med bilder som jag hela tiden måste rensa och släppa taget om). De resterande 90 % är ännu upptagna med rening, transformation och uppgradering till högre frekvenser – för att jobba mot gemensamma mål. Ännu är det många olika lägre mål och inlyssnande som behövs för att alla aspekter skall känna sig älskade och vilja samma sak. Men mitt Högre Jag påminner mig om den stora Skaparkraft som finns inom mig och som väntar på att förlösas.

Så har du jobbiga grannar, familj, vänner , bekanta, arbetskamrater mm – dvs DU upplever dom som jobbiga – då har du alltid en inre motsvarighet av alla dessa. Eller t ex om din bil krånglar, så visar det att din inre bil också krånglar – dvs det sätt som du tar dig fram i omvärlden. (Behöver då tillsyn/inlyssnande och lagning/healing).

Vi skall inte sätta igång att analysera – försöka tänka ut vad det är, utan bara ha insikten att det är en spegling av vad som pågår i vårt inre. Och det finns ingen slump eller otur – bara påminnelser om vad som håller på inom oss. Och med det kommer insikten att det till slut inte kommer att uppstå några s k problem – när konflikterna inom är upplösta. Bara ev små ”hinder” om vi skenar iväg t ex..

CIMG9537Så jag får ge mig till tåls med mina grannar – dom omvandlar jag inifrån mig själv.
Har just nu i det yttre på nätet, en ”kristen” som egensinnigt och patriarkalt dominerande vill få mig på den ”rätta vägen” – får se vad det speglar i mitt inre – tidigare skulle jag bara klippt av honom – men nu avvaktar jag. Så otroligt inbecillt av en gammelvärldsmänniska att tro att man vill eller kan gå tillbaka till krypstadiet när man lärt sig gå – eller börja blunda igen när man insett att man kan se så mycket mer med öppna ögon …. Då blir det till att balansera mellan att be dom dra åt  … och att förstå att de inte begriper bättre.

Och att jag och så många andra ännu reagerar starkt på islams kvinnoförtryck och mäns dominans över kvinnor – den mångtusenåriga mansnormen som ännu vill härska — det innebär att så många i världen ännu har inre program där den feminina aspekten trycks ner och förminskas. Förtrycket av det feminina inom människan skapar både yttre kvinnoförtryck och vårt slavsamhälle – där människor gör allt för pengar, utan att lyssna på vad de egentligen känner i känslorna (det feminina) – hjärtat. Den maskulina dominansen – vänstra hjärnhalvan struntar ännu i hög grad i människors verkliga behov.

Så även svenskar och andra s k ”civiliserade”västlänningar är medskapare till Världens kvinnoförtryck!!! Genom att fortsätta slava och inte lyssna inåt, så kan också islams sjuka program fortgå. Allt lägger sig i det kollektiva medvetandet – energierna i och runt oss alla.

Alla inre och yttre varbölder skall tömmas – och var och en måste ta ansvar för sina bölder. Kärleken renar allt! 

CIMG9533

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet, Personligt, Samhälle och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hela Yttervärlden skapas genom människors tankar och känslor

  1. Ping: 100 % av vår yttre värld är en spegling av mänsklighetens inre | Gunillasolara's Blog

  2. Ping: Varför det mesta synes gå ”åt fel häll” | Gunillasolara's Blog

Kommentera

