Allt man gjort mot andra får man själv känna på

CIMG9266 (2)Den sista tiden har många uppvaknade berättat om att deras släktingar, vänner och andra verkar känna av hur de bemött dom. Men med betoningen på känna! Inte liktydigt med att någon utifrån gör samma sak mot dom – utan just att till slut verkligen känna samma känsla som den de förut projicerat sin negativitet på.

Detta känner jag också av – även om jag inte har någon kontakt med alla de som behandlat mig på allehanda ”elaka” och ”orättvisa” sätt. För – allt det som vi gör mot andra – gör vi också mot våra förtryckta inre aspekter!!! 

Och i Spelet har ingått att vissa agerat utåt, medan andra har fått spela rollen som syndabockar. Och jag och alla som inte har agerat ut vårt inre program på andra – har också dessa motstridiga aspekter inom -och i dessa dagar har allt det jag gjort mot mig själv – tankar av  förtryck och kritik (det som ännu finns kvar) varit uppe vid ytan, och det har kännts som – ja svårt att beskriva – en fullt levande kropp men utan någon vilja eller mening med något. De samlade känslorna av alla aspekters kritik – det som inte varit möjligt förut då de varit enormt starka. Men med hjälp av hjärtats energier blir det möjligt att möta och vara i känslorna.

Det kollektiva energispelet – inflödet av nya energier – verkar nu innebära denna sammankoppling och utjämning av ”karma”relationer. Allt blir neutraliserat.

CIMG9457För mig liksom många uppvaknade och ljusarbetare har det ingått att de närstående på ett eller annat sätt både projicerat sina mörkaste sidor och/eller tagit avstånd från hela vår existens – eller att vi varit tvungna att själva ta avstånd för att konflikterna bara blev värre och värre. Då vi varit tvungna att helt enkelt prioritera oss själva framför andra. Då ingen vilja till kärleksfullt gemensamt ansvar för relationen funnits hos den/de andra.

Sådant avståndstagande och separation har varit den enda vägen till fullt uppvaknande och ansvarstagande av det egna självet. För att bli fria själar kan inga gamla band och rollspel fortsätta – alla inblandade leds mot Själslig Frihet. För att – om det är meningen – senare relatera till varandra på ett helt nytt sätt – som ansvarstagande fria Själar – bortom de roller som t ex släktskap har skapat. Utan separation skulle rollspelet vara omöjligt att bryta!

När vi renar och transformerar dessa inre motstridiga och kritiska röster – som omvärlden spelat ut mot oss – så omvandlas även de som varit våra belackare – våra med/motspelare!

Många kallar detta ännu för karmaspel och vill lägga in brott och strafftänkande och liknande i det hela – av typ – ”du har väl gjort något elakt i ett annat liv, så nu får du igen”. Men så fungerar det inte!!!!!!!

CIMG9447 (2)Karma är helt enkelt Tankens kraft – och det är enbart de egna tankarna som kan ge någon form av ”straff” – men då bara för att uppmärksamma oss vad vi tänker för elakt om oss själva! Det existerar INGA straff!!! Det finns ingen utomstående Kraft – ingen Gudom som straffar oss!

Och många vänskaps- och andra relationer upphör helt enkelt när man inte längre har något som tillför vars och ens utveckling. Alla har just sin egen Plan och livsväg att följa och det har inget med en själv att göra, när någon försvinner eller går sin egen väg – eller man själv lämnar relationen – vänskapen.

Många associerar ännu ensamhet med någon slags misslyckande – men bara de som är med sig själva kan få full kontakt med Källan och sitt Högre Jag. Och ju mer kontakt med Källan och sitt innersta Jag – desto helare och mindre ensam blir man.

Jag har länge haft dåligt samvete för att jag ibland lämnar den ena katten ensam när den andra tar mycket av min uppmärksamhet – men har nu insett att – inte är hon ensam, bara för att hon just nu inte är med mig – när hon i stället har kontakt med sig Själv och hela Universum! Detsamma gäller mig och alla andra – andra kan aldrig fylla på vår tomhet – den kan bara fyllas inifrån – genom kontakten med Källan – i vårt Hjärta. Och till slut har tomrummet fyllts upp och Livsströmmen flödar ständigt genom oss, så att vi aldrig känner oss ensamma.

CIMG9458

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i a New World, Livet och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

