När Ormen biter sig i svansen/2

CIMG9267Skrev om detta i min fotoblogg och märkte att det fanns mera att säga om det hela.

I det yttre syns ännu inte mycket förändring – men i det inre pågår massor. Igår natt var det dags för mig och min inre familj att äta upp våra egna svansar – dvs att alla inre aspekter fick känna av när den sista djuriska delen agerade. Det var ju bara att acceptera – inre bilden var en ganska äcklig grå kräftstjärt – men det skulle väl vara sista biten av det djuriska inom antar jag. Att cirkeln var sluten. Ormen som biter sig i svansen. Att man alltid till slut får känna på det som man själv sänder ut – och även om  man aldrig blandar in andra människor i det hela genom att projicera, så finns tankarna och känslorna där inom, som speglar allt det som man dömer och det som blir dömt. Så nu fick alla mina inre aspekter dela upplevelsen av att bli lite sårad.

CIMG9425Det är bl a det som menas i Bibeln – att Döm inte – på det att du inte själv skall bli dömd!

Allt handlar om vårt inre – omvärlden bara speglar det hela! Ger oss möjlighet att få kontakt med vad vi egentligen tänker och känner. Allt handlar om vår egen relation med oss själva – om vår kontakt med själva Källan – eller vårt Högre Jag – de osynliga delarna av oss – som är vårt Högre Ljus – Det som vet – vet allt om just dig/mig.

Alla delar av det som man retar sig på där ute finns också inom en Själv. Djuriska delar t ex reagerar efter instinkt och man är ofta inte medveten om att det gör ont, eller att man skapar sjukdomar som cancer, som äter upp de friska kärleksfulla tankarna om sig Själv.

Men när man äntligen upplevt och renat sig igenom alla djuriska tankar och uttryck, då är cirkeln sluten – botten är omvandlad. Och  när alla inre delar är samstämmiga och förstår det hela, då är det bara att acceptera. Ingen reaktion  behövs och skapas då inte heller.

ljuskropp 8 (2)Och  den senaste natten blev jag alldeles elektrifierad – såsom man ser i Avatarfilmer, där avataren tar emot kraften av den de besegrat. Och två av aspekterna (nedstigna själarna) har lämnat/transformerats under januari meddelar mitt Högre Jag. Och jag består numera inte av jord,  stenar och mull – som var/är den gamla celluppbyggnaden, i den 3-dimensionella skapelsen   – utan min kropp har nu övergått till kristallin uppbyggnad – enl mitt Högre Jag. Det är det som sker när vi stiger upp till den 5:e dimensionen och vidare.

Så nog pågår det saker alltid.

Hela mänskligheten går igenom stora utrensningar nu och för de som inte befinner sig i frontlinjen, sker reningarna bl a genom yttre händelser som tvingar människor att stanna upp och lyssna på sig själva. Många influensor och mindre prövningar – allt är utrensningar – tid att få kontakt med smärtorna inom, för att i bästa fall ta andra och mer kärleksfulla beslut om det fortsatta livet. Fortsätter man som förut – kommer prövningarna att bli allt starkare.

Men vägen till befrielse går också genom att sluta tänka på problem och annat – och i stället känna!!! – och försöka dra bort fokuset från huvudet – och i stället fokusera på hjärtat. Om man rent fysiskt försöker lägga uppmärksamheten vid det fysiska hjärtat och samtidigt känner, så har man hittat vägen ut. Därifrån kommer allt att helas.

CIMG9403

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

