Den viktigaste relationen du har är med – Dig Själv.

CIMG9261Jag vill börja med att tipsa om en kärleksfull väg att komma närmare Dig Själv. – Sätt på datorkameran – du som har sådan – och spela in videos – där du pratar till dig själv. Helst helt utan masker och så direkt till ditt inre lilla Barn som du kan. — Så som vi bl a ofta pratar med våra husdjur och så som många av oss pratar snällt till andra som vi tycker om. – men oftast ännu inte har sagt till oss själva.

Att prata helt förbehålllslöst och se på oss själva utifrån hur vi ser ut – framkallar troligen hos de flesta en första förskräckelse i den första videon. Men sen kan vi se och uppleva kärleken inom oss – att vi har kämpat och försökt så mycket för att duga och passa in.

CIMG9317Och vi kan vara helt tysta och bara titta på oss – ju mer äkta vi är i stunden, desto närmare kommer vi oss själva.

Och sen kan vi t ex ömt kärleksfullt skratta åt vissa delar, som t ex om vi råkar spela in utan att vi vet om det och sen ser oss själva – jag t ex ser hur jag rättar till kläderna och rättar till och rättar till för att de inte skall sitta snett. Ännu liksom i tron att någon skall se att mina kläder sitter snett. Och första gångerna såg jag till att vara snyggt klädd – sen insåg jag det larviga i det hela.

Och de flesta jämför sig ännu med alla andra, som de sett på videos och framför allehanda kameror, på TV osv – och alla dessa har haft sina masker på. De har haft en utåtgående – ofta kaxig – attityd och långt borta från sitt inre sanna och mjukare Jag. Så det gäller att inte jämföra sig med andra – om man vill bli och lära känna sitt äkta kärleksfulla Jag. Alla masker håller Hjärtat stängt.

Sen får åtminstone jag ta bort videorna efterhand, då de tar mycken plats i datorminnet – men att titta tillbaka på de tidigare gör att vi samtidigt kan se att vi förändras och känner mer och mer kärlek och ömhet till oss själva.

Kram

CIMG9319 (2)

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

