Att inse och erkänna Källan

För mig blir det allt mer obegripligt att så många ännu inte har möjlighet att inse Källans Närvaro i och bakom ALLT.  Hur kan tankarna bara stanna vid att människor och all annan Skapelse bara liksom uppstår och föds av sig självt…  – utan någon medveten design eller plan bakom? Denna perfekta Skapelse som människan är. Som fungerar perfekt med alla tankar, känslor, hjärta som pumpar livskraft, lungor som vi kan andas med, celler, muskler, ben, förmågan att SE Skapelsen, intag av Jordisk föda – ut med avfallet osv osv – att detta fungerar i perfekt samarbete.

Att vi kan vandra omkring här i denna perfekt designade kropp – att den rör sig och vi kan tänka och känna och uppleva Livet här på Jorden. (Sedan  – varför Gud finns och hur och varför kan ingen greppa, men det behöver vi inte heller för att finna vår ultimata lycka. Det är bara intellektets försök att få kontroll över själva upplevelsen av Livet och som blir ett stort hinder för själva lyckan.)

Samtidigt vet jag att alla lever exakt enligt sitt inre program och kan inte göra annat just NU. Men det blir mer och mer rent horribelt med vilken besserwisser-attityd som Gudsförnekare framhärdar sin förkrympta sanning.

Att förneka Källan – Gud – blir rent löjligt – då man då också förnekar sin egen existens. Som att säga ”nej jag har aldrig haft någon biologisk far eller mor”!

Men att mer och mer känna att man är en Gudomlig skapelse – att man ÄR inuti Gud – att man är inuti Guds Hjärta och inte bara har Gud i sitt hjärta – det gör att man kan slappna av. Gud/Källan har ”tänkt ut” mig och vem/vad vet då allt och bäst om just mig (och dig). Därför kan hela mitt Jag lita på Den som har ”tänkt ut” mig.

Och att samtidigt veta att jag skapar exakt allt i mitt eget liv (fast det förstås också är Gud bakom mina tankar) – är detsamma som att veta att ingenting utanför mig vill mig något som helst ont. Ingen utanför har någon som helst makt över mig. Det som tänks och känns och möts, är helt min egen Skapelse. Det är inte andra eller ”samhället” som gör det (men det kollektiva har fått oss att styra oss själva enligt det kollektiva programmet) Men när man vaknat upp ur medvetandesömnen har man makten att ändra sina tankar, så att den egna verkligheten blir allt bättre och ljusare och sann.

De som ännu befinner sig i mörkret och den gamla Skapelsen – tänker.hat, tänker krig, tänker kamp, tänker hot, tänker faror, tänker maktlöshet, tänker död – och kan då självklart bara se sådant omkring sig – då det är det som de skapar genom sina tankar. En ren universell matematik. De har inte förmågan att se något vackert eller kärleksfullt, eftersom deras tankar domineras av allt det negativa. Om det finns några vackra tankar inom, så är de helt förtryckta. De skapar precis allt det destruktiva som deras tankar domineras av.

 (Och man måste också inse att alla inte är programmerade med vackra tankar – många har/har haft en uppgift i det gamla Spelet – det som splittrat mänskligheten, att bara manifestera det negativa – dessa är lika älskade av Skaparen, men kan inte överleva Jordens transformation till en Högre kärleksfullare dimension.)

Alla de som vandrar i mörkret stöds samtidigt i sitt skapande av mörker – av alla de som fokuserar på mörkret  – de som kanske vill ha en bättre Värld, men som hela tiden ändock fokuserar på enbart mörkret. De lever i symbios. Göder mörkret.

När människor tar ansvar för sitt eget själsliv (i st f att domineras av vad som sker i det yttre) (man kan vara öppen för vad som sker utan att dras med i detta och samtidigt följa sin egen inre vägledning). När människor fokuserar på och göder det dom vill ha – frihet, kärlek, sina egna mål, sitt eget skapande, sitt eget kärleksfulla överflöd, kärleksfulla uppfinningar och lösningar för mänskligheten osv – kommer mörkret att tyna bort av sig självt.

Som så många gånger förut när jag tänkt skriva om något som känts ”gott” – följer det alltid med en dos av mörkret också. Men allt är gott – Kärlek.

Och Han skapade Mörker och Ljus – och Han såg att allt var gott.

Och egentligen ville jag bara beskriva Heligheten – det oändligt kärleksfulla att vandra inuti denna Skapelse. Det hela är så otroligt vackert …uttänkt.


Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Personligt, Samhälle, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

