Död åt det gamla Jaget

* En omtumlande natt igen – de har varit omtumlande i 25 år minst – men känner att detta är ett viktigt ämne. Och Fullmåneenergierna är alltid en kanal till transformation. – Jag fick ytterligare en träning i att dö. Under hela dagen kände jag en stark (men hanterbar) dödsångest – ungefär som när jag flydde från de groteska parande dinosaurierna jag berättat om förut. 

Denna gång gick jag och min inre man tillsammans mot en oundviklig död – det var bara att överlämna sig. Helt stilla lade vi oss och blev ”punkterade” och känslan var att det hela var likvärdigt – att dö eller leva, skulle kännas på samma sätt. Och jag vaknade omtumlad men visste genast att jag levde och ingen rädsla dröjde kvar.

Det vi leds mot att lära oss att det är en ytterst tunn slöja i  medvetandet mellan livet och döden och att vi inte dör ”på riktigt” – själen bara fortsätter sin vandring och utveckling.

Men sådana inre dödsträningar är framförallt det gamla intränade begränsande dömande slavJaget som dör. Alla roller som vi antingen spelat utåt eller som uppehållit spelet i vårt inre. – Allt utmynnar från vårt inre. Alla roller som spelats i form av martyr, offer, härskare, krigare,, trygghetsnarkoman, hjälte, behagare, ständig servare och städare, moder eller fader för andra, m fl m fl. måste dö – för att vårt Nya Sanna Jag skall uppstå – födas fram. Och för varje gång sådana rollfigurer dör inom oss – uppstår sorg – det är ju En del av oss som dör och det Trygga Helvetet är det enda vi kännt till – Det känns ofta tomt och meningslöst – innan det fylls på med nya befriade positiva känslor.

Våra mest dominerande roller har varit de som vi spelat utåt – och då har det varit så att vissa har spelat ut härskaren och andra har spelat ut offerrollen. När offerrollen inte spelar någon offerroll längre kan/behöver andra inte heller spela ut någon härskarroll. Allt är ett perfekt designat Spel som är på väg att upplösas – när människor undan för undan finner sina Sanna Jag.

Jag berättar detta då det kanske kan hjälpa de som eventuellt har eller börjar få dramatiska drömmar. Då alla de värsta ”mardrömmarna” är gåvor till oss. Vårt undermedvetna – som ändå alltid funnits där – vill bli uppmärksammat och befriat. Det är inget vi skall döma ut som usch och fy, utan som rening och transformation. Rädslorna kommer till ytan så att vi kan uppleva dem i stället för att trycka ner dem. Alla nedtryckta rädslor styr ändock våra liv. De ligger där inunder och begränsar allt i vårt liv – men när vi vågat känna dom helt öppet – omvandlas de till ren energi och mera Livskänsla.

Jag tänker att det måste vara en mängd människor som nu upplever allt mer dramatiska drömmar, när Tiden nu är inne för uppvaknande, rening och transformation för en större del av mänskligheten. En del av dessa ”mardrömmar” är redan manifesterade i den yttre verkligheten. Allt är ändock transformation – ju fortare man inser det, desto fortare upplöses alla drama och prövningar.- och vi kan släppa taget om dom. Vi skall inte odla och göda våra prövningar – bara våga känna dom och sen släppa taget.

Senaree dök min inre man upp – han satt lite högre upp – naken i en solstol – med julgransglitter hängande som judiska skruvlockar och med tomteluva i stället för judehatt. – min Ande har humor…

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet, Livet, en Ny Värld, Life, Love, a New World, Personligt, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

