Från Stjärnmänniska till Dinosaurie till Stjärnmänniska

* På mina nattliga eskapader i det gudomliga medvetandets ocean mötte jag i nättres (som man säger på Gotland) (natten som var) – 4 gigantiska bruna dinosaurier som parade sig på rad på en lerbrunsörjig  ödemark och de började titta efter mig och röra sig mot mig – som kröp på den likaledes brunsörjiga vägen. Min känsla var att detta är dömt att misslyckas – jag har inte en chans – men plötsligt fick jag en enorm fart på mitt kravlande och segrade.

Som den UrSjäl jag är så ingår en gigantisk massa olika former av Liv som jag hämtar upp.

Vi får  också – mest på ett inre plan – möta en massa för oss otrevliga och äckliga ting och beteenden – för att göra oss helt neutrala för ALLT – även det äckligaste vi kan komma på, kan bli neutralt, dvs vi blir oberörda av att se och möta det = Frihet.

Det är många cykler som nu skall fullbordas i den mänskliga utvecklingen och alla rädslor som varit fångade i detta gamla skall bli till kraft i det Nya. Allt skall integreras och bli till ETT. Alla våra gamla liv skall samlas ihop och bli till ett NU. Vi har under alla inkarnationer spridit ut våra energier i en massa olika manifestationer och gjort oss mer och mer beroende av allt och alla runt oss. Nu är Tiden att återsamla allting vi spritt ut i form av beroenden och åter bli Hela och självstyrande människosjälar. Hos många människor har detta redan pågått i 20-30 år. Gamla själar har gått före och  berett vägen Allt sker i perfekt ordning. Den ene väcker den andre och alla binds samman, samtidigt som var och en undan för undan blir självständig – fast i gemenskap med alla andra självständiga.

Energier – jag säger bara Energier ALLT är Energier – våra Energier dansar med andras Energier och hela Skapelsens Energier. Vi är delar i ett gigantiskt Energiklot – vi och Jorden och Kosmos – och all Energi är uppbyggd utav Kärlek.  Alla våra relationer med andra människor handlar om olika vibrationsmönster och laddningar som antingen attraherar eller kolliderar – så länge det finns omedvetna känslo- och tankebegränsningar inom. När vi försonats med oss själva – ingår vi i det kollektiva Energifältet utan att vara varken för eller emot. Vi är bara för Livet. Men olika kontraster gör att vi hela tiden strävar efter att utvecklas och expandera. Kanske abstrakt för många men som en beskrivning av hur vi alla hör ihop. Och att det inte finns varken gott eller ont.

Det är bara så länge vi inte samlat ihop vårt eget Själv, som vi upplever allt som inte känns kärleksfullt. Kärlekslösheten kommer bara att finnas så länge vi inte samlat ihop oss själva och så länge vi inte försonats med oss själva. All vår längtan – är längtan efter oss Själva. Ingen annan kan ge oss det vi längtar efter – det kan bara ske ytterst tillfälligt.

Genom detta uppnår vi vår efterlängtade Frihet – vår egen MEDVETNA Skapelsekraft.

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet, Livet, en Ny Värld, Life, Love, a New World, Personligt, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Från Stjärnmänniska till Dinosaurie till Stjärnmänniska

  1. Matilda skriver:

    Vilken söt bänk till tomtarna 🙂

  2. proleten skriver:

    Även om jag är alltför mycket av en pragmatiker alt. fantasilös för att kunna instämma i dina skriverier tilltalas jag mycket av din otvungna men likväl utsökta prosa som sannerligen väcker min avund

    Hoppas att du inte finner min kommentar ( alltför ) respektlös utan uppfattar den som en komplimang med avseende på stilistiken.

      • proleten skriver:

        Och dessutom måste jag tillägga, i förhåll löven att du inte finner mig alltför insmickrande, att jag beundrar dina kommentarer, som jag landat på hos AE, som enligt mitt tycke utandades en sann humanism och kändes mycket uppfriskande att läsa efter all dårskap som nätet annars har att erbjuda, AE och liknande kulturbloggar självklart undantagna.

      • proleten skriver:

        Du, pga av den automatiska ordlistan råkade det bli en aning fel. I förhoppningen att du inte finner mig alltför insmickrande var givetvis vad jag avsåg att uttrycka istället för den rappakaljan som pga T9- systemet råkades skrivas.

Kommentera

