Att odla problemen

Den känslomässiga insikten om hur man får mer och mer av det man inte vill ha. Jag inser nu – med hjälp av mitt Högre Jag – att: t ex tycka synd om grannens övergivna katt, som nu flyttat in till mig – gör att jag tycker synd om min egen katt, som nu drar sig undan (hon som också var mestadels övergiven och flyttade in från en annan granne och jag är det 3:e hemmet för henne) – och så har jag en tredje katt(kille) som ”ligger i kö” utanför mitt hem och vill flytta in – då han är mestadels bortjagad av 2 andra kattkillar i sitt hem (enl hans matte) – och denne killkatt jagar mina två tjejkatter, så de inte vågar vara utanför mitt hem…..

Och så drar jag till mig en video där djur far illa för människans girighet. Och därtill min egen ledsnad över ”övergivenhet” och ”skyfflad undan” (liksom min mors). Och den samlade sorgen över all övergivenhet i världen, människor och djur – alla frågor som liknar: ”är det du som är min mamma nu?” … att ständigt bli skyfflad vidare – av att inte vara önskad… När man odlar detta ”tycka synd om” drar man till sig allt fler händelser och upplevelser som bekräftar detta. Man helt enkelt skapar sin egen sorgsna Värld. Men samtidigt måste man först tillåta sig att känna denna sorg hos sig själv.

Dock upplöstes denna sorgsna tanke på att barn och djur blir övergivna och bortlämnade  – och uppdelningen av att det här är mitt och det där är inte mitt – till att vi inte behöver den gamla kopplingen av ägandeskap, utan den flödande Kärleken är det som bär alltihop. Separationen mellan allt upplöses. Och att alla kan ”tanka in” – ta emot Kärlek är det viktigaste. Och Kärleken är ett flöde som kommer inifrån oss själva – först och främst.

Och vi skapar mer och mer Kärlek när vi släpper taget om det vi inte vill ha och i stället fokuserar på det vi vill ha. Att folkusera på det som gör ont – skapar mera ont. Det gäller att bl a släppa taget om begreppet övergivenhet – inte lägga någon energi på detta begränsande sorgliga tankespår som inte leder till någon lycka för någon – varken människa eller djur. (Man kan hjälpa utan att tycka synd om.)

Abraham-Hicks™
The Law of Attraction says, “That which is like unto itself, is drawn.” In other words, that which you think, in any moment, attracts unto itself other thoughts that are like it. That is why whenever you are thinking about a subject that is not pleasant, in a very short period of time, most of you, upon any subject that you ponder very long, attract enough supporting data that it does bring forth the essence of the subject of the thought into your experience.

På liknande vis ser jag min egen skapade bild av Världen när jag de senaste dagarna enbart sett och mött invandrare både i grannskapet och i mitt samhälle. Det kändes plötsligt som om det var romer i stora kjolar överallt och alla möjliga andra invandrare. Och det kändes främmande och som om de tagit över byn. Självklart fokuserade jag på detta och inga vanliga ”svenskar” kunde komma i min åsyn – tack vare mitt fokus.

Dock finns det ännu många som inte har kontakt med sin ”tycka synd om-gen”…

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i a New World, en Ny Värld, Life, Livet, Love, Personligt, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

