Diskutera Sanningen …?

Att diskutera Den Högre Sanningen är för mig meningslöst. Dels – för att Jag Är Den Jag Är – en inkarnation/
manifestation av ett Högre Medvetande som har varit (dock sker ju allt parallellt Nu) med, och skapat själva Mönstret i det kollektiva medvetandet. Jag vet hur det är uppbyggt, men har också gått med på att själv Leva mig igenom alla dessa program. Och transformerar hela mänsklighetens grundprogram i det kollektiva medvetandet undan för undan – genom mitt Levande och uppvaknande. Jag är liksom gömd inuti mänskligheten – och tidigare också för mig själv.

Sanningen kan dock sägas på andra sätt än vad jag gör – men den får inte förminskas. Jag har som uppgift att föra ner hela Sanningen till mänskligheten. Andra Ljusarbetare har sina uppgifter. Visst har var och en sin sanning att leva efter – men den personliga sanningen är bara en delsanning av den Större. Att känna denna Paraplysanning – innebär att veta att alla andra sanningar inte är fullkomliga (inte sämre på något vis), men de ligger på en lägre nivå eller har mindre renande Kraft bakom. (Många sanningar innebär ju också att försvara det gamla paradigmet och alltså vill begränsa Sanningen och andra medmänniskor.)

Många Ljusarbetare t ex har bra kontakt med Högre dimensioner, men har missat att helt fullt bli människor – de har inte hämtat upp och transformerat alla de lägre rikena inom. De flyter ovanpå. Medan de som ännu anser sig som ”godare” och minsann ”står på rätt sida”, inte heller har hämtat upp, accepterat sina mörka aspekter.

Alla som ännu dömer andra (ett resultat av att de inte accepterat och försonats med sina mörka aspekter), har ingen högre sanning att förtälja. Blir inte trovärdiga som människor. De är inställda på Krig – inte på Fred och lösningar.

Därför blir det för mig en ständig balansgång mellan att beskriva Sanningen på ett mänskligt sätt – eller att låta bli. För att mitt sätt att vara är det djupt Feminina /Maskulina sättet att både beskriva upplevelsen av programmen och att beskriva själva strukturen. Människor kan oftast inte ta till sig ett sådant beskrivande, då de är inställda på mångtusenårigt lyssnande på enbart den Maskulina intellektuella, abstrakta kraften och fortfarande väntar på att svaren skall komma ifrån ”ovan”.

Sanningen behöver inget försvar – för den utvecklar sig självt – så för mig blir det en fråga om att kommunicera eller klippa av. Jag vet ju inte förrän efter en kommentar om människan är öppen eller vill kriga. Jag är dock öppen för att filosofera med de som är öppna…

Mitt budskap kommer BÅDE ifrån ovan och från självaste botten -innefattande ALLT i Skapelsen.

Som kvinnlig budbärare har jag mycket att tampas med – och att upplysa om det totala Mörkret – är inte särskilt tacksamt, då människor vill förneka sitt eget mörker och ser mig som ett hot – något som tar fram deras mörka sidor. Många skenheliga masker åker av, när den Större Sanningen presenteras. Detta har varit och är delvis ännu den uppgift jag har i det Jordiska Spelet. De som bara upplyser om Ljuset blir ännu höjda till skyarna, även om de bara talar om den bekväma delen av Sanningen.

Jag är innerligt trött på alla som ser sig som bättre än andra och därför högröstat dömer – detta skall inte jämföras med att UPPLYSA om det oupplysta bottenmörkret. Det finns en botten som mänskligheten måste se och ta ansvar för –  innan vi kan stiga upp som upplysta människor.

Jag är en fullständig människa – inget helgon (det ingick i andra inkarnationer) – Jag är Livet – en budbärare med 1000 själar inkarnerade inom – en kraftstation med hela det mänskliga spektrat representerat och som skall transformeras. Jag balanserar det yttersta Mörkret och det högsta Ljuset. Jag finns inte ovanför, under eller vid sidan – jag är I Mänskligheten  Jag finns här för att både lära mig själv och andra att Leva – denna gång. Själva Livet och Livskraften är det viktigaste – inte att tala om Kärlek först och främst. Den kommer av sig självt och behöver inte pratas så mycket om. 

Jag har också aspekten av Djävulskraften inom – den Gudomliga Kraft som först har förtryckt och nu också klär av för att visa förtrycket – först och främst riktad inåt mig själv och som samtidigt skall transformeras. Jag är samtidigt den djupaste aspekten av Mänsklighetens Inre Barn – det allra mest förtryckta våldtagna väsen – det helt Oskuldsfulla….

För de som ännu är fast i den gamla verkligheten, är det nog svårt att förstå vad jag berättar, men Allt är så otroligt kärleksfullt planerat – att massor med människor som nu går på Jorden, har sina olika uppgifter för att leda mänskligheten tillbaka till Källan-Kärleken-Sanningen.

Jag Är Människa – Ljusvarelse/Ängel

Jag diskuterar inte om Sanningen är Sanningen.

Nåväl – allt skall transformeras – även inom mig.

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i Livet, Livet, en Ny Värld, Life, Love, a New World, Personligt, Samhälle, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Diskutera Sanningen …?

  1. interiktigtklok skriver:

    Mycket tänkvärd text. Den kommer att vara verksam länge.

    Idag var en av de där sällsynta dagarna då själva kraften ville ändra hela världen. Helt av sig själv. Att tala om, beskriva och blottlägga mörkret är oerhört mycket svårare än ljusets verbala och därmed digitala representation. Har ofta förundrats över det men på något sätt kommit fram till att det måste ligga invävt i dess natur. Musik, stark, stark poesi, kanske. Och erotik. Jo, det har sina uttryck. Få socialt accepterade. Vilket i sig är oerhört signifikant.

    Styrker ljusets motkraft. Skärper den. Och gör den till den i underjorden dovt mullrande utmaningen. Jag har levt nästan uteslutande på den tidigare, precis som jag nu mera lever på den ljusa sidan. Men den ljusa sidan hade aldrig uppstått om det inte varit för den mörka utdragna passagen. De dansar, de tu. Spinner spiraler som kodar livet och är det vi kan tro är allt men som vi vet ju bara är resultatet.

    E.

Kommentera

