Låtsas vara frisk!

”Hur många låtsas vara friska? ” – frågar min Ande mig, och den frågan innefattar ju alla svar.

Från den allra ”lägsta” människan i hierarkin upp till toppen – låtsas människor att de är friska. Många många känner sig fysiskt sjuka, men jobbar i alla fall – många många tvingar sig att arbeta trots sjukdom, på grund av att de känner sig tvingade av olika hot, tvång och regler. Och av rädslan för att ”hamna i utanförskap”  –  Men –

MEN DEN STÖRSTA SJUKDOMEN ÄR DEN SJUKA SJÄLEN ! – Alla som deltar i det gamla slav- och prestationsprogrammet, har en sjuk Själ. Det är som en parasit/ett rovdjur som livnär sig helt på sitt värddjur och äter upp det verkliga sanna JAGET. Och med detta har också ”verkligheten” värderats till att det som är sjukt anses som det normala – och det verkligt friska eller tillfrisknande betecknas som sjukt och måste ”botas” – alltså göra allt för att få människor tillbaka till sjukdomstillståndet av slaveri och tvång. ”Tillbaka i arbete” är mantrat för parasitens kontroll.

Men allt arbete som inte sker med verklig inre vilja och meningsfullhet, dödar Själen och stjäl livskraft, tills sjukdomar och  utmattning sätter obönhörligt stopp. Kroppen är den sista instansen som kan säga stopp. Innan dess har en massa känslor försökt att påtala: – Stopp – jag mår inte bra – det här är inte rätt – var är glädjen osv.

Men i själva ”utanförskapet” finns boten för både den sjuka Själen och den sjuka Kroppen. Att äntligen få kontakt med sitt sanna JAG.

Vi är här på Jorden för att lära oss LEVA först och främst och allt arbete måste ske med stöd av vår SANNA vilja, inte någon inlärd vilja och inte under något inre eller yttre tvång. Ingen är till någon VERKLIG nytta för samhället  genom att följa andras viljor och tvång. En ren illusion som förlänger det destruktiva parasitmönstret. Uppehåller ett lögnaktigt sken av välmående för både individ och samhälle. All mänsklig Livskraft dräneras och det kan självklart inte fortsätta, då Livskraften är den som uppehåller Allt i vår Värld.

Vi måste dock ta hand om vår bas på bästa sätt och där kan vissa av oss behöva ”tvinga” motvilliga inre röster till att bli riktiga föräldrar till oss själva.

När människor börjar ta hand om sig själva, kommer de flesta onödiga kostnader att försvinna. Att t ex börja lyssna på och följa sin egen röst, gör att inga sjukkostnader kommer att infinna sig i framtiden. Inga olyckskostnader, då människor inte behöver skapa sådana för att vakna upp. Kriminaliteten löses upp då människor inte drar till sig andras intrång (vi skapar genom de tankar/vibrationer vi sänder ut).  Ja den listan kan göras mycket lång – med allt positivt som sker när vi följer vår EGEN inre röst. Enorma pengar kommer att sparas – för de som ännu tänker i pengar.

De som ännu ojar sig över kostnaden när människor sjukskriver sig eller är arbetslösa, är helt vilseförda. Människor som stiger av ekorrhjulet t ex är de som TILLFÖR mänskligheten det goda. Genom att få kontakt med sig själva, hjälper de mänskligheten att vända från död till liv. Genom att ta hand om sig själva – sparar de pengar från framtida kostnader (för de som ännu  bryr sig i pengar). Alla avhoppade eller det föraktliga ”utanförskapet” är de som kan se all destruktivitet i det gamla Spelet. De tillför samhället det positiva – inte tvärtom som makthavare försöker inpränta. Allt är förprogrammerat att vissa vaknar upp och går före (om alla var inne i ekorrhjulet skulle alla rusa mot det slutliga stupet). Och alla pengar följer Livsströmmen, så det kommer att finnas precis allt som vi behöver.

Med andra ord – ALLT KOMMER ATT FUNGERA PERFEKT NÄR VI FÖLJER VÅR EGEN INRE RÖST – För då följer vi MED LIVSSTRÖMMEN!

Och som sagt – det är en klar gåva, utveckling och högre mening att ”hamna i utanförskap”! Bara slavar tror att det är något ”misslyckande”.

Om Gunilla Solara Rundby

Gunilla Solara Rundby - I AM ONE - a Wayshower into the New World -- * Om du vill köpa min bok - 380 sidor - meddela här i kommentarsfältet - Nu pris 100:- plus porto.
Det här inlägget postades i a New World, Livet, Samhälle, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Låtsas vara frisk!

  1. stefan skriver:

    ”LIVSSTRÖMMEN” är den menad som att allt lyfter allt i din tanke? Det goda tänkte jag på, det dåliga kan ju liksom inte lyfta upp utan trycker ju ner och förstör och blir ju en omöjlighet om allt lyfter allt.
    Kollade din trädgård mycket blommor och färger riktigt fint 🙂

    • Gunilla Solara skriver:

      Tack!
      Lite komplicerat att förklara. Men själva strömmen är ju Energin bakom våra tankar – som skapar allt – ont såväl som gott. Strömmen bakom det ”onda” är ju nedåtgående mot lägre frekvenser och mot döden. Men i denna transformationstid, måste många först följa denna ström till viss del, för att hämta upp insikter. Men – MED dessa insikter, som blir omvandlad energi – blir det en mycket starkare Livsström som går uppåt i högre frekvenser och därmed mera Liv. Och att följa Livsströmmen medvetet – är att följa minsta motståndets lag. Ingen överansträngning alltså. För mycket hinder – då är vi inte i linje med, har inte de vibrationer som behövs för att ”lyckas” mm mm.

  2. heavenlyblack skriver:

    Jag erkänner att jag är sjuk… Av min själ finns bara lite kvar, ensamheten har aldrig varit så märkbar och smärtan i mitt hjärta plågar mig i den grad att jag kan vrida mig av smärtor. Min kropp har tynat bort, människor frågar om jag är sjuk. Har fått lämna bort mina barn då jag insåg att min sjukdom drabbade de hårt. Men någonstans finns det en form av livsvilja i mig, för jag är kvar på jorden än.

    Jag behöver hjälp, vet inte på vilket sätt jag kan må bra på. Har glömt vem jag är, och med det vad jag vill. Hur kan jag finna mig igen?

    • Gunilla Solara skriver:

      Jag kan personligen inte hjälpa dig. Jag tar bara hand om mig själv.

      • heavenlyblack skriver:

        En fråga om råd är aldrig fel att ställa vid behov… Sen är det upp till var individ om de vill ge eller ej. Jag vill gärna veta din syn på utanskaphetet i vårt samhälle? Om alla bara rår om sig själva är vi ju alla ensamma…..

  3. Gunilla Solara skriver:

    Ja alla måste självklart vara något så när ensamma för att hitta sig själva. När man hittat sig själv mera helt, känner man sig inte ensam längre. Och man är öppen mot omvärlden, men INTE beroende av den. Så länge man fokuserar UTÅT efter andras sällskap, kommer man att känna sig mera ensam. Om man hela tiden fokuserar på sitt mörker – skapar man bara mera mörker. Man måste fokusera på det lilla positiva man har, för att det skall skapas mera Ljus. Lagen om Attraction. För övrigt – läs/försök att ta in mina andra inlägg t ex ”Längtan är bästa stjärna”.

    • heavenlyblack skriver:

      Har insett att jag sedan lång tid tillbaka tagit hand om andra, men aldrig mig själv. Inte konstigt att själen är borta, men nu ska jag (trots min rädsla) ta hand om mig och lära känna vem jag är. Jag kommer läsa dina inlägg o följa dig :).
      Ps. Du hjälpte mig ändå – att förstå varför jag är vilsen just nu 🙂

  4. Gunilla Solara skriver:

    Reblogged this on Gunillasolara's Blog and commented:

    En påminnelse om vad som är sjukt eller inte i samhället –

Kommentera

